VTW coördinator PTZ (Herhalingsaanvraag)
- Rotterdam (on-site)
- Rijkswaterstaat
- 80 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 88.5
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 augustus 2025
Einddatum
1 augustus 2026
Reageren voor
22 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een uitdagende freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren VtW-coördinator die een coördinerende en ondersteunende rol vervult binnen het wijzigingsproces van infrastructurele projecten. JE TAKEN - Vormgeven en uitwerken van het wijzigingsproces volgens de geldende handreiking, afgestemd op het specifieke project. - Voorlichting geven aan projectteamleden over het wijzigingsproces en het juiste moment om dit te volgen. - Signaleren en afhandelen van issues die binnen het wijzigingsproces vallen. - Aanjagen van de start en voortgang van het wijzigingsproces, inclusief benodigde stappen en afhandeling. - Betrekken en samenbrengen van relevante stakeholders die betrokken zijn bij het wijzigingsproces. - Afstemmen met inhoudelijke deskundigen zoals techniek, omgeving en juridische experts, afhankelijk van het onderwerp. - Organiseren, voorbereiden en eventueel voorzitten van afstemmings- en beslismomenten rondom het wijzigingsproces. - Creëren en bijhouden van een overzicht van issues en wijzigingsvoorstellen (VtW’s). - Verzamelen, produceren en delen van informatie over issues en VtW’s met betrokken partijen. - Registreren van verplichte informatie in systemen zoals SAP-IKD en bij voorkeur ook in de VtW-module van GRIP. - Bevorderen van gedragen en kwalitatief onderbouwde besluitvorming binnen het team en bij opdrachtnemers. - Managen van verwachtingen van betrokkenen over issues en wijzigingsvoorstellen. - Coördineren van de administratieve afhandeling van issues en VtW’s. - Monitoren en analyseren van issues en wijzigingsvoorstellen op doorlooptijd, kosten en kwaliteit. - Evalueren van het wijzigingsproces en voorstellen doen voor verbeteringen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van multidisciplinaire wijzigingsovereenkomsten. - Minimaal 3 jaar ervaring met het managen van verwachtingen van betrokkenen over issues en wijzigingsvoorstellen. WENSEN - Kennis van en ervaring met werkprocessen en standaarden binnen Rijkswaterstaat op het gebied van het wijzigingsproces. - Ervaring met inkoop- en contractprocessen van Rijkswaterstaat. - Ervaring met het monitoren en analyseren van issues en wijzigingsvoorstellen ten aanzien van doorlooptijd, geld en kwaliteit. COMPETENTIES - Je bent resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. - Je werkt prettig samen, bent daadkrachtig en proactief. - Je bent zelfstandig met goede communicatieve en adviesvaardigheden en overtuigingskracht. - Je kunt goed plannen, organiseren en samenwerken en bent praktisch ingesteld. - Je kunt jouw standpunt duidelijk en direct overbrengen. - Je bent een oplossingsgerichte adviseur met vakmanschap. - Je bent analytisch, gestructureerd en secuur in je werk. ARBEIDSVOORWAARDEN - Uurtarief tussen € 89,50 en € 99,50 exclusief BTW. - Geen inzet als zzp’er mogelijk. - Optie tot verlenging van de opdracht zes keer voor 12 maanden. INTERESSE? Voldoe je aan het profiel en spreekt deze freelance opdracht jou aan? Reageer dan via de link onderaan deze pagina en stuur uiterlijk 22 augustus 2025 voor 12:00 uur je recente CV in Word-formaat mee met een onderbouwing van je ervaring en je all-in uurtarief exclusief BTW. Let op dat je geen foto of persoonsgegevens zoals e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn-profiel meestuurt. Ook mogen er geen leveranciersgegevens zichtbaar zijn. Deze opdracht biedt een mooie kans om binnen een groot infrastructureel project jouw expertise in het wijzigingsproces in te zetten en bij te dragen aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.