Vervangingsaanvraag: Inkoopadviseur PPO ICM ZN 2
- Den Bosch, Tilburg en Roermond (hybride)
- Rijkswaterstaat
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 122.5
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 november 2024
Einddatum
1 november 2025
Reageren voor
16 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een tweetal clusters is de opdrachtgever op zoek naar een inkoopadviseur voor 36 uur per week ter versterking van de contractteams. Je werkzaamheden zullen verdeeld zijn over meerdere clusters. De clusters, die meerdere contracten kunnen omvatten, werken volgens het standaard Integraal Project Managementmodel (IPM) waarbij een contractmanager leidinggeeft aan een contractteam. Jij fungeert binnen het contractteam als Inkoopadviseur voor projecten die zich zowel in de contractvoorbereidingsfase, aanbestedingsfase als uitvoeringsfase bevinden. ALS INKOOPADVISEUR - Stel jij een heldere inkoopvisie op en houd je rekening met de geldende wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet en de Gids Proportionaliteit. - Zorg jij dat de juiste jurisprudentie wordt toegepast en mogelijke risico’s en kansen als eerste ziet. - Stel je inkoopplannen op, richt je het aanbestedingsproces mee in en begeleid je dit proces. - Adviseer je over de naleving van het contract, contractwijzigingen en kwaliteitstoetsen. - Beheers je enerzijds de inhoud en anderzijds ken jij het doel van de projecten. - Ben je in elke fase van inkoop en contractbeheersing een betrouwbare sparringpartner voor alle betrokkenen, zoals de opdrachtgevers, projectteams en contractmanagers. - Neem je probleemloos deze betrokkenen mee in de keuzes die gemaakt worden en overtuig je hen daarvan. - Zie je erop toe dat inkopen en contracten voldoen aan de kaders, richtlijnen en randvoorwaarden en werk je hierbij nauw samen met de verantwoordelijke contractmanagers. - Sta je de contractmanagers bij met advies over contractwijzigingsvoorstellen of claims. - Draag je zorg voor de juiste verantwoording en vastlegging in de daarvoor bestemde systemen zoals SAP, Hummingbird en de VtW-registratietool (GRIP). MEEST ESSENTIËLE COMPETENTIES - Organisatiesensitiviteit - Netwerkvaardigheid - Overtuigingskracht - Accuraat - Oplossingsgericht - Anticiperend vermogen - Staat open voor ontwikkelingen OVER DE OPDRACHTGEVER De opdrachtgever is een grote uitvoeringsorganisatie die dagelijks werkt aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Ze beheren en ontwikkelen rijkswegen, vaarwegen en wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken ze aan een land dat beschermd is tegen overstromingen, waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar kennis van en werkervaring met het inkoopproces. - Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding. - Je hebt een opleiding (zoals bijvoorbeeld NEVI of gelijkwaardig) op het gebied van inkoop. - Je hebt ervaring met het zelfstandig begeleiden van een Europese aanbesteding. WENSEN - Ervaring bij de (Rijks)overheid in uitvoerende en adviserende werkzaamheden in het inkoopproces. - Kennis en ervaring van de contractvormen zoals D&C-contracten en raamovereenkomsten. - Aantoonbare kennis van en ervaring met de systemen SAP, Grip, Hummingbird en/of TenderNed. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur dan uiterlijk 16 juni 2025, voor 16.30 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. Tarief: € 110,75 per uur. Optie tot verlenging: Ja, 2x maximaal 12 maanden na afloop initiële opdracht (looptijd eerste gunning wordt in mindering gebracht). Bijzonderheden AVG: Geen foto. Geen persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Geen leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.