Freelance opdrachten

Twee (2) Handhavingsjuristen Bouw- en Woningtoezicht (Omgevingswet)

  • Nederland
  • Gemeente Apeldoorn
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

8 september 2025

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

18 augustus 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever is op zoek naar twee ervaren handhavingsjuristen voor Bouw- en woningtoezicht binnen een dynamische gemeentelijke omgeving. Ben jij gepassioneerd over het vakgebied en heb je ervaring met handhavingstrajecten? Dan is deze zzp opdracht wellicht iets voor jou. JE TAKEN - Zelfstandig uitvoeren van het gehele handhavingstraject binnen bouw- en woningtoezicht. - Toepassen van actuele wet- en regelgeving en nieuwe ontwikkelingen in de praktijk brengen. - Samenwerken met collega’s en kennis delen om gezamenlijke doelen te bereiken. - Adviseren en betrekken van andere afdelingen en vakgroepen bij handhavingsvraagstukken. - Actief bijdragen aan het waarborgen van leefbaarheid, veiligheid en gezondheid binnen de gemeente. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde HBO-opleiding Rechten. - Ten minste twee jaar relevante en aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie. - Analytisch vermogen en visie om complexe dossiers zelfstandig af te handelen. - Omgevingsbewustzijn en bestuurlijke sensitiviteit om effectief samen te werken met diverse stakeholders. - Overtuigingskracht, stressbestendigheid en oplossingsgerichtheid. - Beschikbaarheid vanaf 8 september 2025 voor 32 tot 36 uur per week. - Bereidheid om minimaal 75% van de werktijd op kantoor te werken. - Uurtarief maximaal 100 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en overige kosten. VOORWAARDEN - De opdracht wordt verstrekt zonder het aangaan van een arbeidsrelatie; zelfstandigheid moet gewaarborgd zijn. - Inschrijven kan met maximaal twee kandidaten per inschrijver, waarbij elke kandidaat apart wordt beoordeeld. - Het ingediende CV en motivatiebrief mogen samen maximaal vijf pagina’s bevatten. - Kennis van en ervaring met gemeentelijke processen wordt gewaardeerd, met extra punten voor ervaring bij grotere gemeenten. WERKWIJZE SELECTIE - Stap 1: Beoordeling van CV’s op minimale eisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling op gunningscriteria zoals werkervaring, tarief en vakkennis. - Stap 3: Uitnodiging van de top drie kandidaten voor een selectiegesprek. - Stap 4: Selectiegesprek met scoring op competenties zoals samenwerking en bestuurlijke sensitiviteit. OVER DE OPDRACHTGEVER De organisatie achter deze opdracht is een groeiende gemeente met bijna 170.000 inwoners en een ambitie om wendbaar en strategisch sterk te zijn. De cultuur kenmerkt zich door vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Er wordt actief samengewerkt met inwoners, bestuur, bedrijven en andere overheidsinstanties om de beste oplossingen te realiseren. WERKOMGEVING Je komt te werken in een team van ongeveer 95 collega’s die zich inzetten voor het handhaven van regels in de bebouwde en onbebouwde ruimte. De werkomgeving is hybride met een voorkeur voor minimaal 75% aanwezigheid op kantoor. COMPETENTIES - Analytisch vermogen - Visie - Omgevingsbewustzijn - Overtuigingskracht - Samenwerken - Stressbestendigheid - Oplossingsgerichtheid - Bestuurlijke sensitiviteit AANVULLENDE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - De leverancier of kandidaat moet NAW-gegevens delen bij inschrijving. - Er wordt gewerkt volgens een functieschaal 10, conform de geldende CAO voor inleners. - Flextender brengt een fee van 1,90 euro per gewerkt uur in rekening. - Reacties kunnen worden ingediend tot maandag 18 augustus 2025, 09:00 uur. - Vragen kunnen tot maandag 11 augustus 2025, 09:00 uur worden ingediend en worden op 12 augustus gepubliceerd. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
juridisch, bouw, overheid, toezicht, handhaving