Freelance opdrachten

Toezichthouder Bodem

  • Nederland
  • Omgevingsdienst Rivierenland (ODR)
  • 13 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

10 november 2025

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

28 oktober 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een zeer ervaren toezichthouder bodem voor circa zes maanden. Deze opdracht richt zich op het waarborgen van een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in de regio Rivierenland. Je werkt samen met diverse gemeenten en de provincie om toezicht te houden op bodemwerkzaamheden en milieuregels te handhaven. JE TAKEN - Toezicht houden op werkzaamheden in de bodem die invloed hebben op het milieu en de leefomgeving. - Controleren of voorschriften uit vergunningen en meldingen worden nageleefd. - Kritisch beoordelen of nadere inspecties nodig zijn in het werkgebied. - Informeren en adviseren van initiatiefnemers, gemeenten en collega’s over afwijkingen en mogelijke risico’s. - Zelfstandig of samen met collega’s controles uitvoeren. - Toezicht houden op ingediende meldingen en informatieplichten bodem. - Inspecties uitvoeren op bodemsaneringen en het gebruik van grond en bouwstoffen. - Overtredingen signaleren, opvolgen en indien nodig handhavingsmaatregelen treffen. - Behandelen van klachten en meldingen in samenwerking met juridische handhavers. - Adviseren over maatregelen, procedures en wet- en regelgeving. - Zorgdragen voor een volledige verslaglegging en dossieropbouw. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bodem binnen een overheidsinstelling. - Uitgebreide kennis van de huidige milieuwet- en regelgeving en de omgevingswet. - Minimaal 5 jaar werkervaring als toezichthouder bodem, bij voorkeur ook binnen omgevingsdiensten, RUD, RWS of ILT. - Ervaring met het werken met OpenWave en het beoordelen van saneringsplannen. - Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. - Je bent klantgericht, flexibel, besluitvaardig en kunt zelfstandig werken. - Je hebt een sterk gevoel voor wet- en regelgeving en weet dit effectief toe te passen. - Je bent in staat om verschillende belangen af te wegen en moeilijke beslissingen te nemen. - Je bent een teamspeler die kennis deelt en ook om advies durft te vragen. - Je beschikt over een eigen laptop, telefoon en overige IT-middelen (‘bring your own device’). OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is mogelijk. - De maximale uurtarief is 90 euro exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - CV’s mogen maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en voorzien van minimaal 2 referenties. SELECTIEPROCEDURE Stap 1: CV’s worden beoordeeld op minimumeisen zoals opleiding, ervaring en kennis. Stap 2: Vijf beste kandidaten worden geselecteerd op basis van aanvullende criteria en uurtarief. Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt deze kandidaten op relevante werkervaring. Stap 4: De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
milieu, toezicht, bodem, handhaving, advies, overheid