Freelance opdrachten
Premium opdracht

Teamleider WMO en jeugd

  • Overijssel
  • Gemeente Dalfsen
  • 21 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

3 december 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een interessante opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren teammanager voor het verbeteren en leiden van het WMO en Jeugd team binnen een gemeente. De focus ligt op het versterken van flexibiliteit, het toepassen van casusregie volgens de AVE-methodiek, en het implementeren van relevante wet- en regelgeving zoals de hervormingsagenda kind- en gezinsbescherming. JE TAKEN - Leidinggeven aan medewerkers binnen het WMO en Jeugd domein. - Uitvoeren van het verbeterplan WMO en Jeugd. - Versterken van de flexibiliteit van het team om in te spelen op veranderende hulpvragen en beleidsontwikkelingen. - Toepassen van casusregie op basis van de AVE-methodiek. - Implementeren van relevante wet- en regelgeving, waaronder de hervormingsagenda en toekomstscenario's voor kind- en gezinsbescherming. - Versterken van domein overstijgende samenwerking. - Verhogen van resultaatgerichtheid en optimaliseren van de werk- en caseload binnen het team. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager of teamleider WMO en Jeugd binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar. - Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 6 jaar als teammanager op het gebied van WMO en Jeugd. - Aantoonbare werkervaring binnen een kleinere gemeente met minder dan 30.000 inwoners is een pré. - HBO bachelor opleiding afgerond. - Kennis van de wet- en regelgeving rondom WMO en Jeugdwet. - Sterke leidinggevende vaardigheden met ervaring in het aansturen van gemeentelijke teams. - Communicatief vaardig en verbindend, in staat om medewerkers te inspireren. - Koersvast en oplossingsgericht, met focus op praktische oplossingen. UITVOERINGSVOORWAARDEN - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - De inschrijver moet waarborgen dat er geen dienstbetrekking tot stand komt. - De opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers die voldoen aan zelfstandigheidscriteria volgens de Wet DBA. SELECTIEPROCEDURE - Stap 1: Beoordeling van cv's op minimale vereisten. - Stap 2: Selectie van 10 kandidaten met de beste scores op gunningscriteria. - Stap 3: Voorleggen van deze kandidaten aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. - Stap 4: Selectiegesprekken met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. OVERIGE INFORMATIE - De functie is ingedeeld in functieschaal 12 volgens de CAO van de opdrachtgever. - Er wordt geen fee in rekening gebracht voor deze opdracht. - Het aantal benodigde professionals is 1. - CV's mogen maximaal 5 pagina's zijn, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties. - Hybride werken is mogelijk, werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een uittreksel uit het handelsregister (KvK) en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). - De opdrachtgever hanteert een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten hoger dan €400.000. PLANNING - Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 november 2025 om 09:00 uur. - Antwoorden op vragen worden gepubliceerd op donderdag 27 november 2025. - Reacties op de opdracht kunnen worden ingediend tot woensdag 3 december 2025 om 09:00 uur. - Selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 10 december 2025. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
overheid, sociale zaken, management, zorg, beleid