Teamleider Archief
- Nederland
- Gemeente Ede
- 3 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
17 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht in de gemeente Ede. Ede is een veelzijdige gemeente waar wonen, werken en recreëren centraal staan. De gemeente is volop in ontwikkeling, net als haar informatievoorziening. Binnen deze context speelt de i-keten een cruciale rol. Deze keten bestaat uit drie teams: Archief, Beheer Infrastructuur & Applicatie Services (BIAS), en Informatie Project & Procesmanagement (IPPM). Samen zorgen deze teams ervoor dat informatie binnen de organisatie veilig, betrouwbaar en toegankelijk wordt beheerd en benut. Denk hierbij aan digitalisering van documenten, gegevensbeheer, informatiebeveiliging, en het ondersteunen van de digitale dienstverlening van de gemeente. Als Teamleider Archief geef je leiding aan een team van circa 22 medewerkers en meer dan 30 vrijwilligers. Je bent verantwoordelijk voor het gemeentearchief, informatiebeheer, dienstverlening rondom documenten, en recordmanagement. Je coacht medewerkers, stimuleert samenwerking en bewaakt de kwaliteit van werkprocessen. Tegelijkertijd neem je actief deel aan het veranderproces binnen de i-keten, waarin de structuur, samenwerking en processen herzien worden. JE TAKEN - Inspirerend en coachend leiderschap richting het team. - Bewaken van kwaliteit en effectiviteit van processen. - Ondersteunen van medewerkers in hun ontwikkeling en welzijn. - Versterken van samenwerking binnen en buiten de i-keten. - Actieve rol in organisatieontwikkeling en veranderprocessen. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Je hebt aantoonbare werkervaring als teamleider archief. - Je hebt aantoonbare werkervaring met informatiebeheer/informatiehuishouding. - Je hebt ervaring als lijnmanager binnen de overheid of een vergelijkbare organisatie. - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied informatiebeheer/archief/informatiehuishouding. - Ervaring met het coachen en verbinden van teams. - Ervaring met veranderprocessen in een organisatie. - Ervaring met het aansturen van teams met vaste medewerkers en vrijwilligers. COMPETENTIES - Verbindend leiderschap. - Coachend en empathisch. - Communicatief sterk. - Sensitief voor groepsdynamiek. - Mensgericht. - Besluitvaardig. - Organisatiebewust. - Flexibel en betrouwbaar. OVERIGE INFORMATIE - BYOD (bring your own device): je moet gebruik maken van je eigen laptop en mobiel. - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - De opdracht wordt vervuld op de werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk. PLANNING - De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. - Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 12 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 13 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. - De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.