Subsidiecoördinator
- Nederland
- Gemeente Lochem
- 22 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
26 november 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een ervaren freelance subsidiecoördinator die kan bijdragen aan het identificeren en benutten van subsidiemogelijkheden binnen een gemeentelijke omgeving. In deze zzp opdracht ben jij verantwoordelijk voor het inventariseren van subsidies, het ondersteunen van collega’s bij het aanvragen ervan en het beheren van subsidieprojecten tot aan de verantwoording ervan. JE TAKEN - Uitvoeren van subsidiescreenings om subsidiemogelijkheden in kaart te brengen voor medewerkers, verenigingen, stichtingen en andere betrokken partijen. - Voeren van gesprekken om de subsidieaanvragen goed te begrijpen en de uitkomsten te bespreken, inclusief het bepalen van vervolgstappen. - Informeren van collega’s over interessante subsidieregelingen. - Ondersteunen bij het schrijven van subsidieaanvragen en het verzamelen van benodigde documenten. - Helpen bij het indienen van aanvragen en het activeren van e-herkenning. - Beheren en verantwoorden van subsidieprojecten, waaronder het opstellen van eindrapportages (zowel inhoudelijk als financieel). - Organiseren en geven van een jaarlijkse workshop over het aanvragen van subsidies. - Beantwoorden van korte subsidiegerelateerde vragen van collega’s, zoals vragen over e-herkenning of contact met subsidieverstrekkers. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in bedrijfskunde, bestuurskunde of politicologie. - Je hebt in de afgelopen vier jaar aantoonbare werkervaring als subsidiecoördinator bij een gemeente of provincie. - Je hebt minimaal drie succesvol verworven subsidies in de afgelopen vier jaar, met referentieprojecten. - Je beschikt over actuele kennis van subsidiemogelijkheden voor gemeentelijke organisaties en kunt dit motiveren. - Je hebt minimaal tien subsidieaanvragen gecoördineerd in de afgelopen vier jaar, waarvan minstens drie subsidies boven de 100.000 euro, met referenties. - Je hebt ervaring met gemeenten en hun stakeholders. - Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. - Je werkt klantgericht en resultaatgericht. - Je beschikt over een sterk analyserend vermogen en bent assertief. WERKWIJZE EN SELECTIE - De opdracht wordt uitgevoerd op maandag, hybride werken is niet mogelijk. - Het selectieproces bestaat uit meerdere stappen: beoordeling van cv’s op de minimumeisen, selectie van tien kandidaten op basis van gunningscriteria, een beoordeling door de opdrachtgever en een selectiegesprek. - Tijdens het selectiegesprek worden je competenties getoetst door minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. - Je cv mag maximaal vijf pagina’s beslaan, moet in het Nederlands zijn opgesteld en minimaal twee referenties bevatten. OVERIGE INFORMATIE - Voor deze opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. - Als je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd zijn in het handelsregister volgens Waadi. - Je werkt met eigen apparatuur (BYOD). - Het facturatieproces verloopt via de facturatiemodule van Flextender. - Je dient te beschikken over een G-rekening en NEN-certificering, 40% van de betaling wordt op deze rekening gestort. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. MEER INFORMATIE Vragen kun je indienen tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. De antwoorden worden op dinsdag 25 november 2025 gepubliceerd. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Flextender via de knop op deze pagina of telefonisch via 035-7510777. De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot woensdag 26 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.