SOR Ondersteuner
- Drenthe
- Gemeente Westerveld
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
8
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
22 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Als freelancer krijg je de kans om aan de slag te gaan met een uitdagende opdracht die draait om het implementeren van het Stelsel van Objectgerichte Registraties (SOR) binnen een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. De organisatie achter deze zzp opdracht streeft naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij samenwerking en korte lijnen centraal staan. De werksfeer is informeel en er is weinig hiërarchie, wat zorgt voor een prettige omgeving waarin je je snel thuis zult voelen. JE TAKEN - Versterken van het werken vanuit de SOR-gedachte voor de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). - Ondersteunen op inhoudelijk vlak bij het beheer van WOZ-gegevens, met speciale aandacht voor de koppeling tussen de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en WOZ. - Oplossen van complexe casussen waar de BAG/WOZ/BGT-collega’s niet aan toekomen. - Optimaliseren van bestanden binnen de WOZ-administratie, waaronder het terugbrengen van het aantal ongekoppelde BAG-ID’s, momenteel ongeveer 3400 pand-ID’s. DE OPDRACHT De organisatie heeft een goede basis gelegd voor de basisregistraties, maar er zijn achterstanden ontstaan die aangepakt moeten worden. Dit blijkt onder andere uit rapportages van de Inspectie en audits. In het bijzonder is er aandacht nodig voor de achtervang bij de BGT en het gegevensbeheer rondom BAG en WOZ, waarbij de Waarderingskamer extra toezicht houdt. Het doel is om in 2025 de achterstanden in de BAG volledig weg te werken en tegelijkertijd een verbeterslag te maken op het gebied van WOZ, vooral met betrekking tot de koppeling van BAG-ID’s. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde HBO bacheloropleiding. - Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het implementeren van SOR binnen het domein van BAG/WOZ. - Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met BAG/WOZ-werkzaamheden. - Je kunt zelfstandig werken en bent communicatief sterk. - Je bent verantwoordelijk, flexibel, kritisch, nauwkeurig en goed in plannen en organiseren. - Het maximale uurtarief dat gehanteerd wordt is 75 euro exclusief btw. SELECTIECRITERIA De selectie zal plaatsvinden in meerdere stappen. Eerst wordt gekeken of je cv voldoet aan de minimumeisen. Daarna volgt een beoordeling op basis van aanvullende criteria zoals: - Afgeronde HBO bacheloropleiding in het vakgebied BAG/WOZ. - Minimaal 2 jaar werkervaring met BAG/WOZ bij een gemeente. - Minimaal 2 jaar ervaring met het implementeren van SOR op het gebied van BAG/WOZ. - Ervaring met het Waarderingskader. De beste vijf kandidaten worden voorgedragen aan de opdrachtgever die vervolgens een selectiegesprek voert. In dit gesprek wordt getoetst op de benodigde competenties en ervaring. Alleen kandidaten die op alle competenties minimaal een voldoende scoren komen in aanmerking voor de opdracht. WERKWIJZE EN VOORWAARDEN - De opdracht wordt hybride uitgevoerd, de werkdagen zijn in overleg. - Je dient een CV aan te leveren van maximaal vijf pagina’s, in het Nederlands opgesteld en met minimaal twee referenties. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je bedrijf geregistreerd zijn conform de Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven de 400.000 euro binnen het betreffende inhuurcontract. PLANNING EN REACTIETERMIJN - Vragen over de opdracht kunnen worden ingediend tot 17 december 2025 09:00. - Antwoorden op vragen worden gepubliceerd op 19 december 2025. - Reageren op deze opdracht kan tot uiterlijk 22 december 2025 09:00. - Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 2 januari 2026. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.