Sociaal Raadsman/-vrouw
- Nederland
- Gemeente Ede
- 51 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
31 december 2025
Reageren voor
11 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een belangrijke opdracht binnen het sociaal domein is de opdrachtgever op zoek naar een ervaren sociaal raadsman of sociaal raadsvrouw die sociaal-juridische informatie, advies en ondersteuning kan bieden aan (kwetsbare) individuele inwoners. Deze freelance opdracht richt zich op het versterken van het sociaal raadsliedenwerk in een veelzijdige gemeente op de Veluwe, bekend om haar focus op voedsel, gezondheid, leefbaarheid en duurzaamheid. JE TAKEN - Bieden van laagdrempelige sociaal-juridische ondersteuning aan inwoners met vragen over sociale voorzieningen, sociale zekerheid, belastingen, kwijtschelding, arbeidsrecht, huisvesting, onderwijs en vreemdelingenrecht. - Helpen van cliënten om inzicht te krijgen in hun rechten en plichten en het bevorderen van hun zelfredzaamheid binnen complexe wet- en regelgeving. - Positie innemen als pionier door het sociaal raadsliedenwerk goed te positioneren en voorstellen te doen voor de toekomst na de pilotperiode. - Verkennen van hulpvragen, uitvoeren van rechtsberekeningen en analyseren van de situatie en behoeften van cliënten. - Verlenen van gerichte ondersteuning, advies en praktische hulp, inclusief doorverwijzing waar nodig. - Signaleren van knelpunten in wet- en regelgeving of dienstverlening en bijdragen aan verbeteringen voor efficiëntere hulpverlening. - Kennis delen en fungeren als sparringpartner voor collega’s en andere partijen binnen het sociaal domein. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over een afgeronde hbo bachelor in rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening. - Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het sociaal juridische werkterrein van een gemeente. - Je hebt verdiepende kennis van relevante wet- en regelgeving, opgedaan via aanvullende cursussen of opleidingen. - Je bent bereid om minimaal 20 uur per week op locatie te werken. - Je bent communicatief vaardig, empathisch, analytisch sterk en beschikt over probleemoplossend vermogen. - Je kunt goed samenwerken, hebt integriteit en bent in staat om te netwerken. - Je gebruikt je eigen laptop en mobiel voor deze opdracht (BYOD). - Je voldoet aan de specifieke uitvoeringsvoorwaarden die een arbeidsrelatie met de opdrachtgever uitsluiten. WAT BIEDT DE OPDRACHT? - Een pilotperiode tot januari 2026 met mogelijkheid tot verlenging. - Een hybride werkplek met werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Een functie met een maximale functieschaal van 100 euro per uur, conform de geldende CAO voor inlenersbeloning. - Een zelfstandige opdracht zonder dienstbetrekking, waarbij je onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever werkt. SELECTIEPROCEDURE De selectie verloopt via verschillende stappen: 1. Beoordeling van cv’s op minimumeisen. 2. Vergelijking van kandidaten op basis van werkervaring, motivatie en beschikbaarheid. 3. Voorleggen van de beste 10 kandidaten aan de opdrachtgever. 4. Uitnodiging voor een selectiegesprek, waarin competenties worden getoetst. De kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties toont, wordt gegund. BELANGRIJKE INFORMATIE - De opdracht vereist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd staan in het handelsregister conform Waadi. - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Reacties kunnen worden ingediend tot maandag 11 augustus 2025, 09.00 uur. - Vragen over de inhoud kunnen tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur worden ingediend. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan het profiel? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.