Freelance opdrachten
Premium opdracht

Senior Medewerker DIV

  • Nederland
  • Gemeente Doesburg
  • 3 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

11 november 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een kleinere gemeente zoekt de opdrachtgever een ervaren senior medewerker Documentaire Informatie Voorziening (DIV) die een belangrijke rol wil vervullen in het beheren en bewaken van zowel fysieke als digitale archieven. In deze veelzijdige freelance opdracht is geen dag hetzelfde. Je schakelt snel tussen verschillende taken en bent hét aanspreekpunt voor collega’s als het gaat om informatiebeheer. JE TAKEN - Beheren van fysieke en digitale archieven en uitvoeren van kwaliteitscontroles. - Voorstellen doen voor verbeteringen in archiefbeheer. - Correct toepassen van archiefprocedures en bewaartermijnen. - Vragen van collega’s beantwoorden over archieven en documenten opzoeken. - Postregistratie overnemen bij afwezigheid van de vaste medewerker. - Ondersteunen bij samenwerking met buurgemeenten op het gebied van archivering. Door jouw kennis en nauwkeurigheid zorg je ervoor dat informatie actueel, veilig en goed vindbaar blijft in een omgeving die steeds verder digitaliseert. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding met focus op archivering, bij voorkeur SOD II, LRM, HMDI of vergelijkbaar. - Minimaal 3 jaar recente werkervaring als senior medewerker DIV bij een gemeente of provincie. - Beschikbaar voor 28 tot 32 uur per week. - Bereid om vanuit het stadskantoor te werken (dit moet duidelijk in je cv vermeld staan). - Aantoonbare werkervaring met het systeem Decos Join (duidelijk benoemen in je cv). SELECTIECRITERIA - Kennis van documentbeheer en archiefwetgeving, inclusief Archiefwet en AVG. - Ervaring met scannen en digitaal vastleggen van documenten. - Kennis van bewaartermijnen, correcte dossiervorming en digitale toegankelijkheids- en beveiligingsprotocollen. - Ervaring met kwaliteitscontrole en rapportage van documentstromen. - Een persoonlijke motivatiebrief (maximaal 1 A4) waarin je uitlegt waarom jij geschikt bent voor deze opdracht. COMPETENTIES - Nauwkeurig en analytisch. - Overzicht bewaren. - Vernieuwende blik in een digitaliserende omgeving. PROCEDURE De beoordeling van cv’s verloopt in verschillende stappen. Eerst wordt gekeken of je aan de minimumeisen voldoet. Daarna volgt een vergelijking op de selectiecriteria. De beste kandidaten worden voorgesteld aan de opdrachtgever en uitgenodigd voor een selectiegesprek. In dat gesprek wordt vooral gelet op jouw competenties en relevante ervaring. ANDERE BELANGRIJKE INFORMATIE - De functie valt in schaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever. - De opdracht betreft 28 tot 32 uur per week, werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is niet mogelijk; je werkt op locatie. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - Bij het inschakelen van personeel moet het bedrijf geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt conform Waadi. - De opdracht wordt uitgevoerd via een freelance platform Nederland. INTERESSE? Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. Vergeet niet je cv duidelijk op te stellen met vermelding van je ervaring met Decos Join, je beschikbaarheid en je motivatiebrief. Vragen over de inhoud kun je indienen tot woensdag 5 november 2025, 09:00 uur. De antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd. Vragen over de procedure kun je telefonisch stellen via het opgegeven nummer. Wacht niet te lang, want de reactietermijn voor deze freelance opdracht sluit op dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur.

Tags:
overheid, administratie, informatiebeheer, documentbeheer, archief, digitalisering