Freelance opdrachten

Senior jurist

  • Nederland
  • Gemeente Aalten
  • 3 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

17 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens, ligt de gemeente Aalten. Met een rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven, is Aalten een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de twee hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo. Ruim 180 medewerkers zetten zich in om de 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. Er wordt hard gewerkt aan de optimalisering van de dienstverlening en de organisatie is volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer. OPDRACHT Jurist op het gebied van handhaving: het oppakken van de grotere juridische handhavingskwesties. Jurist op het gebied van omgevingsrecht: het adviseren op het gebied van vergunningsverlening en ruimtelijke ordening. Hierbij meedenken met onder andere het omgevingsplan, het kiezen van de juiste planologische procedures, juridische check op overeenkomsten. WAT GA JE DOEN? - Verbeteren van juridische processen en procedures binnen de gemeentelijke organisatie. - In beeld brengen van de huidige processen/procedures (die teamoverstijgend lopen) en deze verder optimaliseren. - Het vergroten van de juridische kennis binnen het team. - Vraagbaak/sparringspartner zijn bij juridische dossiers en onze juridische specialisten verder helpen groeien. - Ondersteunen bij diverse juridische werkzaamheden. - Wegwerken van dossiers op verschillende beleidsterreinen en ondersteunen bij bezwaar- en beroepsprocedures. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het gebied van handhaving én omgevingsrecht. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente. - Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk). - Analytisch vaardig. - Enthousiast. - Teamplayer. - Nauwkeurig. SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. Kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De 5 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd op relevante werkervaring en ervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Door de professional zelf geschreven motivatie. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 13 juni 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 16 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 juni 2025 09:00. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
juridisch, overheid, handhaving, ruimtelijke ordening