Senior Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening
- Gelderland
- Gemeente Oldebroek
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
11 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht in het ruimtelijke domein zoekt de organisatie achter deze zzp opdracht een ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ordening. JE TAKEN - Fungeren als aanspreekpunt namens de organisatie voor initiatiefnemers met vragen over ruimtelijke plannen. - Begeleiden van ruimtelijke procedures en stappen vanaf het eerste idee tot aan de vaststelling van het plan. - Overleg voeren met inwoners, bedrijven en agrariërs over ruimtelijke initiatieven. - Samenwerken met interne specialisten en externe organisaties. - Adviseren van collega’s bij ruimtelijke en juridische vraagstukken op het gebied van bouwen en grondgebruik. - Bijdragen aan de ontwikkeling van nieuw ruimtelijk beleid. - Opstellen van ruimtelijke onderbouwingen, visies en adviezen voor bestuurders en de gemeenteraad. - Vertegenwoordigen van de organisatie bij overleggen, inspraakbijeenkomsten en juridische procedures. PROJECTEN WAAR JE AAN KUNT WERKEN - Omgevingsplan en omgevingsvisie - Stikstofvraagstukken - Defensie-gerelateerde ruimtelijke projecten - Gebiedskwaliteit Kop van de Veluwe - Beoordeling van verhoogde stroom concept aanvragen - Verschuiving van taken op het gebied van erfgoed binnen het ruimtelijk domein GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in een ruimtelijke of juridische richting. - Beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week vanaf de start van de opdracht. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke organisatie. - Je hebt kennis van en ervaring met de Omgevingswet en het omgevingsrecht. - Je bent communicatief vaardig en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. - Je kunt zelfstandig ruimtelijke plannen beoordelen en procedures begeleiden. SELECTIECRITERIA - Minimaal 5 jaar werkervaring binnen gemeentelijke ruimtelijke ordening (extra punten). - Aantoonbare ervaring met het begeleiden van ruimtelijke procedures. - Ervaring met advisering over bestemmingsplannen en het begeleiden van initiatieven van start tot vergunningverlening. - Ervaring met het opstellen van ruimtelijke onderbouwingen, visies en adviezen voor bestuurders en raad. WERKWIJZE EN PROCEDURE - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de organisatie, er ontstaat geen arbeidsrelatie. - Het is belangrijk dat je als zzp'er zelfstandig kunt werken en voldoet aan de Wet DBA. - CV’s worden beoordeeld op minimumeisen en selectiecriteria. - De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht betreft een functieschaal 11 volgens de geldende CAO. - Er wordt geen fee in rekening gebracht door de bemiddelaar. - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - De werkzaamheden vinden plaats op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Er is geen mogelijkheid tot hybride werken. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - Indien van toepassing moet je geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven een bepaald bedrag. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. Vragen kunnen gesteld worden tot de aangegeven datum. De antwoorden worden gepubliceerd op de website van de bemiddelaar. De reactietermijn sluit op de aangegeven datum, dus wacht niet te lang met reageren.