Senior beleidsadviseur bestaanszekerheid
- Overijssel
- Gemeente Dalfsen
- 79 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
24
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 september 2025
Einddatum
31 januari 2026
Reageren voor
27 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een gedreven freelance beleidsadviseur bestaanszekerheid die een belangrijke bijdrage wil leveren aan het verbeteren van de levensomstandigheden van inwoners in een plattelandsgemeente in Nederland. In deze zzp opdracht werk je aan thema’s zoals armoede, schuldhulpverlening en bestaanszekerheid. Je krijgt de kans om zelfstandig onderwerpen op te pakken, beleidsplannen uit te werken en samen te werken met diverse stakeholders om gemeenschappelijke doelen te bereiken. JE TAKEN - Uitwerken en implementeren van het beleidsplan bestaanszekerheid 2025-2029. - Opstellen en aanpassen van verordeningen en beleidsregels op het gebied van armoedebestrijding en schuldhulpverlening. - Sturen op verbetering van vroegsignalering en preventie binnen schuldhulpverlening. - Adviseren van wethouders en bestuur over beleidsmaatregelen en strategische beslissingen. - Evalueren van bestaande beleidsinstrumenten en voorstellen doen voor verbeteringen. - Bewaken en monitoren van de voortgang en effectiviteit van beleidsinitiatieven. - Financieel budgetbeheer van beleidsonderdelen, inclusief monitoring en bijsturing van uitgaven. - Samenwerken met collega’s, consulenten en ketenpartners om resultaten te realiseren. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde hbo bachelor opleiding. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij een gemeentelijke organisatie. - Aantoonbare ervaring op het terrein van bestaanszekerheid en re-integratie. - Minimaal 5 jaar ervaring binnen het sociaal domein met bestuurlijk gevoelige dossiers is een pré. - Bereidheid om minimaal 2 dagen per week op locatie aanwezig te zijn. - Strategisch inzicht en het vermogen om belangen te wegen. - Financieel onderlegd en plezier in sparren met collega’s van financiën. - Zelfstandig, communicatief vaardig en resultaatgericht. - Soepel kunnen acteren in een complex bestuurlijk en maatschappelijk krachtenveld. - Uitstekende schrijfvaardigheid en helder kunnen overbrengen van ideeën. WERKWIJZE EN SELECTIE De opdracht betreft ongeveer 24 uur per week, waarbij de werkdruk in de loop van de opdracht kan afnemen. Er wordt hybride gewerkt, waarbij aanwezigheid op locatie in overleg is. De selectie bestaat uit meerdere stappen: beoordeling van cv’s op minimale eisen, nadere vergelijking op gunningscriteria, selectiegesprekken en uiteindelijk gunning aan de best passende kandidaat. De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een uittreksel uit het handelsregister (KvK) en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd zijn conform de Waadi. Ook geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven een bepaald bedrag. BENODIGDE DOCUMENTEN - Cv van maximaal 5 pagina’s in het Nederlands. - Minimaal 2 referenties. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.