Senior Backend Developer DSO
- Nederland
- Het Kadaster
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
13 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt je inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens de richtlijn van de opdrachtgever dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. De opdrachtgever registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat hun wettelijke taak. De gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand. OPDRACHT De opdrachtgever zoekt een Senior Backend Developer DSO ter versterking van het Alpha team. Het Alpha team ontwikkelt en beheert drie diensten die worden gebruikt binnen de Omgevingswet. Met de Omgevingswet heeft de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling vereenvoudigd en samengevoegd, zodat het bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten te starten. De Omgevingswet is een bundeling van 26 wetten en regels over ruimtelijke ordening, wonen, infrastructuur, milieu, water en natuur. Aannemers, ondernemers, overheden en omwonenden kunnen bij één loket snel zien wat er mag of mogelijk is in de leefomgeving. Bij hetzelfde loket kunnen meteen vergunningen worden aangevraagd. Ruimtelijkeplannen is gebouwd voor de WRo, de wetgeving voor bestemmingsplannen die is vervangen door de Omgevingswet. Omdat er nog veel bestemmingsplannen moeten worden vervangen door nieuwe omgevingsplannen, is de voorraad bestemmingsplannen een belangrijke bron voor het DSO. Voor het beheren van de bestemmingsplannen door de bronhouder, biedt Ruimtelijkeplannen een Angular frontend met een beheerportaal en een GEO viewer. Informatiehuis Ruimte (IHR) zorgt voor ontsluiting van ruimtelijke plannen via services die relevant zijn in het kader van het Digitaal Stelsel Omgevingswet. OIS (Omgevingsinformatie In Samenhang) haalt data op bij Informatiehuis Ruimte en Ozon en combineert deze tot een eenduidige weergave voor gebruik in de DSO Viewer. De diensten worden ontwikkeld en beheerd door de opdrachtgever. De opdrachtgever is hierbij ketenpartner in het Digitaal Stelsel van de Omgevingswet (DSO). Ze zijn samen met andere ontwikkelpartners georganiseerd in operationele beheerorganisaties (OBO’s). De diensten die de verschillende OBO’s ontwikkelen en beheren, vormen de operationele keten van het DSO-LV. De teams binnen de OBO’s werken nauw samen om de gewenste functionaliteit voor het programma Digitaal Stelsel Omgevingswet te realiseren. In dat programma werken verschillende organisaties op een Agile wijze samen op basis van het SAFe framework. Dat betekent onder andere dat er wordt gewerkt in sprints van 2 weken en Program Increments van een kwartaal. Je wordt onderdeel van het Alpha team. Dit team bestaat uit 7 ontwikkelaars, een informatieanalist en een Product Owner. Daarbij worden ze ondersteund door een Scrum Master, integratiespecialisten en functioneel beheerders. Ze werken met Agile Scrum in sprints van 2 weken. Dagelijks is er een stand-up, en elke sprint een planning, demo, retrospective en meerdere refinements. Ze proberen elkaar scherp te houden op het sprintdoel, en vinden het belangrijk dat een retrospective afwisselend en zinvol is. Ze doen DevOps, wat betekent dat ze volledig verantwoordelijk zijn voor hun applicaties, van idee tot productie. Als Full Stack Ontwikkelaar wordt verwacht dat je actief meedenkt en meebouwt aan de services. Je bent op de hoogte van de algemeen geldende software principes en technologie en kan deze toepassen. Je voelt je verantwoordelijk voor je eigen, maar ook voor andermans werk. Je neemt initiatief en bent proactief. KISS, SOLID en YAGNI zijn geen geheim voor je. BELANGRIJKSTE TECHNIEKEN, METHODEN EN TOOLS - Java (21) - Spring Boot (3) - PostgreSQL/PostGIS - OpenAPI - Swagger - RESTful/SOAP webservices - XML/GML, XSLT - (Geo) JSON - Robot Framework, Python - Traefik - Container technologie (Docker, Kubernetes, Azure Cloud) - CI/CD tooling (Git, Tekton, ArgoCD, Maven, Gatling) - Monitoring tooling (Prometheus, Grafana) - Issue tracking (Jira) - Agile, Scrum, DevOps BELANGRIJKSTE TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN - Preppen en schrijven van stories - Actief meedenken tijdens refinements, hier scherp zijn - Sparren over software architectuur & ontwerp; de balans vinden tussen YAGNI en toekomstbestendig design - Optimaliseren van configuratie en performance - Gedegen code schrijven, van voldoende kwaliteit; op zo'n manier dat je medeontwikkelaar dit ook begrijpt - Een ontwikkelaar anno 2025 schrijft niet enkel meer code: hij configureert ook (configuration-as-code), en past tooling toe daar waar gepast - Doen van code reviews; delen van kennis tijdens code reviews - Zorgen voor voldoende testdekking en documentatie - Analyse van complexe bugs en issues - Het uitvoeren van DevOps beheerwerkzaamheden - Actief bijdragen aan de development guidelines - Deelnemen aan de Java community binnen de opdrachtgever VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA 1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd. 2. Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten. 3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 10 pagina’s A4. 4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift. 5. Minimaal HBO werk- en denkniveau. 6. Minimaal 8 jaar werkervaring met Java en API ontwikkeling. 7. Minimaal 5 jaar werkervaring met minimaal 10 van in de uitvraag genoemde technieken, methoden en tools. 8. Minimaal 1 jaar recente en relevante werkervaring met software ontwikkeling in het DSO en met de informatiemodellen IMRO en IMOW. GUNNINGSCRITERIA (weging, totaal 100 punten) 9. U geeft een beschrijving van uw ervaring met software development voor opdrachtgevers in de publieke sector (30 punten). 10. U geeft een beschrijving van uw ervaring met werken met data met een ruimtelijke component en gelaagde geodata (30 punten). 11. U geeft een beschrijving van uw ervaring met DevOps- en beheerwerkzaamheden als monitoring en incidentanalyse en -oplossing (30 punten). 12. U beschrijft uw motivatie om op deze uitvraag te reageren (10 punten). COMPETENTIES - Resultaatgericht - Helicopterview - Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld - In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief - Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk - Klantgericht - Proactief en initiatiefrijk - Teamspeler - Analytisch vermogen BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen De cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden beoordeeld. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Verificatiegesprek In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. TARIEF Maximaal € 105 Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Het CV mag maximaal 10 pagina’s A4 zijn, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord. OVERIGE INFORMATIE Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat de opdrachtgever een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. CONTRACTPARTIJEN De opdrachtgever gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. FLEXTENDER ALS BEMIDDELAAR Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt de opdrachtgever gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met de opdrachtgever wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd. De opdrachtgever zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender. VOORWAARDEN Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van de opdrachtgever, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. GEHEIMHOUDINGSVERKLARING De opdrachtgever verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij de opdrachtgever ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. VOG De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADI Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 10 juni 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 11 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 juni 2025 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.