Freelance opdrachten

Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden

  • Nederland
  • Gemeente Nijmegen
  • 47 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

17 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde Met het verstrekken van de opdracht en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op deze opdracht moet rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Nijmegen merkt hierbij op dat aan deze uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. Organisatie Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen en te werken. Opdracht LET OP: aanvullende informatie. Mocht er uit deze DAS procedure nog een geschikte kandidaat naar voren komen dan behoudt de gemeente Nijmegen zich het recht voor om deze opdracht aan nog een kandidaat te gunnen. LET OP 2: Een detavast constructie behoort voor deze opdracht tot de mogelijkheden. De gemeente wenst in dat geval de kandidaat na 1 jaar detachering kosteloos te kunnen overnemen. Graag in de motivatie aangeven of de aanbieding op basis van detavast is of niet. Heel veel taken van de gemeente worden gerealiseerd door middel van inkoop. Dat geldt zelfs voor bijna de helft van de gemeentebegroting. En al die inkoop, of het nu gaat om zorgverlening of een bouwproject, het aanbesteden van de bedrijfsarts, bruggen of inburgeringstrajecten, start met een aanbesteding. Een geslaagd inkoop- en aanbestedingstraject resulteert in een contract. In het contract leggen we afspraken vast met een leverancier die vaak meerdere jaren van toepassing zijn. De aanbesteding is dus het moment om te borgen dat we doelstellingen realiseren op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en alles wat we hebben afgesproken in ons inkoopbeleid. Natuurlijk moet het contract ook voldoen aan wet- en regelgeving. Om de aanbestedingen in goede banen te leiden beschikt de gemeente Nijmegen over een team inkoopprofessionals dat de inkopende afdelingen ondersteunt bij hun inkoop. Ter versterking van het team zijn we tijdelijk op zoek naar een ervaren Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden. JE TAKEN - Je begeleidt complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten en je legt verbinding tussen de doelen van onze organisatie en kansen die de markt biedt; - In samenspraak met de projectleiders en opdrachtgevers ben je er verantwoordelijk voor dat het proces binnen ons eigen beleid én de wettelijke grenzen verloopt; - Je adviseert, coördineert, bent betrokken bij gesprekken met leveranciers en voert waar nodig de regie. Mogelijk adviseer je bij regionale samenwerkingen; - Bij het proces word je ondersteund via het aanbestedingsplatform van Mercell; - Je verbindt interne en externe partijen en vraagstukken en daarbij kan je geconfronteerd worden met diverse, soms tegengestelde, belangen over de vakgebieden heen; - Je treedt op als stevige businesspartner; gevraagd en ongevraagd adviseer je zodat kansen optimaal benut worden. In de advisering vertaal je ontwikkelingen binnen het vakgebied en de steeds veranderende wet- en regelgeving naar de praktijk; - Je houdt actuele ontwikkelingen bij en zorgt dat deze worden geïmplementeerd en toegepast binnen ons inkoopproces; - Daarbij heb je aandacht voor kansen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen. GEZOCHT PROFIEL - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Mercell (Benoem duidelijk in het cv welke Mercell-projectnummers het betreft); - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen op basis van de Aanbestedingswet 2012. Zowel in het sociale domein en het fysieke domein als in bedrijfsvoering (Benoem de Tendernednummers duidelijk in het cv); - Aantoonbaar flexibel beschikbaar op alle werkdagen van de week (ma t/m vr), het aantal inzetbare uren kan per week fluctueren (Benoem dit duidelijk in het cv); - Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender. SELECTIECRITERIA - Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten); - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Adviseur Inkoop en Aanbesteden in een complexe gemeentelijke organisatie van een gemeente met 100.000+ inwoners (55 punten); - Minder dan 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten); - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten); - Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring (55 punten); - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Europese aanbestedingen in een regionale samenwerking van gemeenten of gemeenschappelijke regeling (GR) (15 punten); - Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten); - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten); - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten); - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur Inkoop en Aanbesteden met Europese openbare én niet-openbare procedures (20 punten); - Minder dan 2 aanbestedingen (0 punten); - Minimaal 2 aanbestedingen (5 punten); - Minimaal 3 aanbestedingen (15 punten); - Minimaal 5 aanbestedingen (20 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Je bent een verbinder en zoekt de samenwerking; je bent in staat om relaties met verschillende partijen te bouwen en onderhouden; - Je bent communicatief uiterst vaardig; je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus; je komt afspraken na en rapporteert tijdig; - Je hebt een hands-on mentaliteit en je bent pragmatisch ingesteld; je onderscheidt hoofd- van bijzaken en stelt prioriteiten; - Je bent sterk in plannen en organiseren; - Je kan omgaan met weerstand en tegenstrijdige belangen. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie alle cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max € 110,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Je voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dien je bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld 'toelichting' van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: Ja PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 11 juni, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 12 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Bekijk externe opdracht
Tags:
overheid, inkoop, advies