Senior adviseur Burgerzaken
- Drenthe
- Gemeente Meppel
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
28
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
2 januari 2026
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die als strategisch adviseur en coach aan de slag gaat met de toekomstbestendige uitvoering van de Basisregistratie Personen (BRP) en reisdocumenten. Deze opdracht speelt zich af binnen een levendige gemeente op de grens van Drenthe en Overijssel, waar samenwerking tussen inwoners, ondernemers en de gemeente centraal staat. JE TAKEN - Adviseren over de uitvoering en kwaliteit van de BRP en reisdocumenten. - Oppakken van verbeteracties op basis van zelfevaluaties. - Beantwoorden van complexe inhoudelijke vragen over BRP en reisdocumenten. - Uitvoeren en bijhouden van kwaliteitscontroles. - Opstellen van strategische beleidsadviezen en verzorgen van de besluitvormingsroute. - Toepassen van regelgeving rondom gegevensverstrekking en verordening BRP. - Beoordelen van selectieverzoeken BRP. - Leggen van de basis voor de rol van beveiligingsfunctionaris reisdocumenten. - Meedenken over kwaliteitsadvies en professionalisering van de kwaliteit binnen Burgerzaken. - Opstellen van een capaciteitsanalyse en advies voor het team Burgerzaken. - Coachen van de nieuwe coördinator Burgerzaken op basis van leerdoelen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Burgerzaken of Publiekszaken in de afgelopen 7 jaar. - Minimaal 4 jaar ervaring met coördinatie van BRP werkprocessen en teamaansturing bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar. - Afgeronde vakopleiding op het gebied van Burgerzaken. - Ervaring met BRP processen en actualisatie van BRP-beleid binnen een gemeentelijke omgeving. - Ervaring met klacht-, bezwaar- en beroepszaken en verkiezingen. - Minimaal 6 jaar werkervaring bij een gemeente op het gebied van Burgerzaken. COMPETENTIES - Analytisch en kritisch denkvermogen. - Vaardigheid in het structureren en verbeteren van complexe processen. - Sterk in beleidsmatig denken gecombineerd met uitvoeringsgericht handelen. - Coachende vaardigheden en verbindend leiderschap. - Besluitvaardig en resultaatgericht. - Heldere communicatie, zowel mondeling als schriftelijk. - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht loopt tot 1 mei 2026 met een mogelijke verlenging van 2 keer 3 maanden. - Maximaal 28 uur per week, flexibel in te delen. - Hybride werken is mogelijk. - De gesprekken vinden plaats op donderdag 8 januari 2026. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag, Integriteitsverklaring, Uittreksel Handelsregister en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument. - De freelancer dient een eigen laptop te gebruiken voor thuiswerken. - Er wordt een mobiele telefoon verstrekt, voorkeur voor Android of iOS kan worden aangegeven. - CV mag maximaal 5 pagina's zijn en moet minimaal 2 referenties bevatten. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.