Senior Adviseur Bodem
- Nederland
- Omgevingsdienst Rivierenland (ODR)
- 5 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
11 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven Senior Adviseur Bodem om tijdelijk extra capaciteit te leveren binnen het team Bodem. De organisatie werkt samen met 8 gemeenten en de provincie om een prettige, veilige en duurzame leefomgeving te creëren in regio Rivierenland. Dit doen ze door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Het kantoor is gevestigd in Tiel, met parkeergelegenheid voor de deur en op loopafstand van het treinstation. Er heerst een goede, informele werksfeer en er is volop ruimte voor ontwikkeling en groei. OPDRACHT Binnen het werkgebied van de organisatie zijn er meerdere grote projecten waarvoor tijdelijk extra capaciteit binnen het team Bodem noodzakelijk is. Voorbeelden van projecten zijn dijkversterkingen, onderhoud en uitbreiding van ondergrondse infrastructuur en het actualiseren van de Nota bodembeheer en bodemkwaliteitskaarten. Daarnaast zijn reguliere werkzaamheden gewenst om het team verder te ondersteunen. Voor de uitvoering van jouw werkzaamheden is brede inhoudelijke vakkennis en ervaring vereist. Je kan dit geheel zelfstandig. Je voert overleg met en beoordeelt rapporten van bodemonderzoeken en -saneringen inhoudelijk. Je geeft advies, intern en extern, en handelt meldingen uit het omgevingsloket (milieubelastende activiteiten) af. Na gunning van de opdracht worden de projecten waaraan je wordt verbonden uiteengezet en wordt per project een resultaatverplichting vastgelegd. Jouw behaalde resultaten worden periodiek getoetst. Doel van de opdracht is om de complexe adviesdossiers op te pakken en goed af te ronden. Ook wordt er van je verwacht dat je jonge medewerkers meeneemt en begeleidt en zo laat groeien in ervaring. UIT TE VOEREN WERKZAAMHEDEN - Adviseren bij ruimtelijke procedures en projecten, nieuw vast te stellen bodembeleid, VTH-taken en juridische procedures. - Verantwoordelijk voor het contact en het maken van afspraken met diverse stakeholders (waaronder initiatiefnemers, gemeenten, aannemers, waterbeheerders en toezichthouders). - Uitvoeren van taken binnen de gestelde proceduretijden. - Ruime kennis van en ervaring met het uitvoeren van taken onder de Omgevingswet. Jouw uit te voeren taken vallen onder het Team Bodem van de Omgevingsdienst. In dit team zijn zowel adviseurs als toezichthouders werkzaam. Als zelfstandige beschik jij zelf over de noodzakelijke apparatuur en vervoer om jouw taken uit te voeren. Je krijgt geen vaste werkplek. Aanwezigheid op kantoor is periodiek wel noodzakelijk voor bijvoorbeeld (project)overleg en beoordelingsgesprekken en kan ook op eigen verzoek worden georganiseerd. De organisatie zorgt dat je jouw taken zelfstandig kan uitvoeren en toegang krijgt tot de hiervoor noodzakelijke programma’s en gegevens. Omdat je namens de organisatie adviseert werk je vanuit een persoonlijk account van de Omgevingsdienst. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad. - De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht. - Beschikbaar per juni 2025 voor flexibel 24 tot 32 uur per week. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior bodemadviseur met ondersteuning van en advisering aan toezichthouders bodem en milieu. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met advisering binnen saneringsgerelateerde projecten, benoem waar dit is opgedaan. - Een maximaal uurtarief van €95,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-/werkverkeer. SELECTIECRITERIA TE BEOORDELEN DOOR FLEXTENDER (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een adviserende functie op het gebied van milieu bij een omgevingsdienst of een gemeente (25 punten). - Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als senior bodemadviseur met ondersteuning van en advisering aan toezichthouders bodem en milieu (30 punten). - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten). - Aantoonbare werkervaring met OpenWave (DMS) en Nazca (BIS) (15 punten). - Aantoonbare werkervaring als zelfstandig senior adviseur bij grootschalige projecten waar bodem(kwaliteit) centraal staat (waaronder dijkversterkingen en K&L), benoem een referentieopdracht (20 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling). - Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk). - Klantgericht. - Resultaatgericht werken. - Samenwerken. - Besluitvaardigheid. - Kritisch. - Analyserend vermogen. Benodigd aantal professionals: 1 tot 2. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen. Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal Maximaal tarief €95,00. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: Ja. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 5 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 6 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 11 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.