Freelance opdrachten

Salarisadministrateur / HR Medewerker

  • Drenthe
  • Gemeente Meppel
  • 9 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

2 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht in de salarisadministratie bij een gemeentelijke organisatie in Meppel. De stad Meppel staat bekend om haar open karakter, mooie woonwijken, gezellige historische binnenstad en prachtige natuurlijke omgeving. De organisatie achter deze ZZP opdracht is ambitieus en richt zich op kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. JE TAKEN - Voeren van de salarisadministratie en zorgen voor tijdige en correcte uitbetaling aan medewerkers. - Bewaken van de kwaliteit van de processen binnen de salarisadministratie. - Anticiperen op wijzigingen in wettelijke regelingen en CAO's, en adviseren over de uitvoerings- en beleidsconsequenties. - Bijdragen aan beleidsadvisering op salaris technisch en arbeidsvoorwaardelijk terrein. - Voorlichting geven en (management)informatie verstrekken over salarisaangelegenheden, sociale en fiscale wetgeving. - Sparringpartner zijn voor PSA/HR-medewerkers en HR-adviseurs. - Aanspreekpunt zijn voor instanties zoals de Belastingdienst, UWV, pensioenfondsen en (zorg)verzekeraars. - Verwerken van inhuur verplichtingen in het systeem Key2. - Opmaken van het standenregister. - Meedenken in de digitalisering en optimalisering van HR-processen. - Verwerken van aanvragen voor ouderschapsverlof en geboorteverlof. - Invoeren van mutaties zoals indiensttredingen, declaraties van overwerkvergoeding en toelage beschikbaarheidsdienst in het systeem (Motion). - Uitvoeren van diverse administratieve HR-werkzaamheden, zoals het opstellen van correspondentie. - Informatie geven en vragen beantwoorden van medewerkers en leidinggevenden over regelingen zoals verschillende verlofsoorten, IKB, uitruil woon-werk, vergoedingen en declaraties. - Bewaken van de afloop van termijnen. GEZOCHT PROFIEL - MBO+/HBO werk- en denkniveau. - Ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie in de rol van salarisadministrateur. - Praktijkdiploma Loonadministratie is belangrijk. - Kennis van salarissoftware, ervaring met BCS (Motion/Motion Pro) is gewenst. - Kennis van actuele wet- en regelgeving op het vakgebied, de CAO-gemeenten, CAO-SW en belastingwetgeving. - Je bent doortastend, signaleert, oplossingsgericht, daadkrachtig en je weet van aanpakken. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA 1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. 2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4. 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als salarisadministrateur binnen een gemeentelijke instelling. 4. Aantoonbare kennis van fiscale en sociale wetgeving zoals WNT en WKR (benoem dit expliciet in het cv). GUNNINGSCRITERIA (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met salarisadministratie binnen een gemeentelijke instelling (30 punten). 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Motion Pro (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten). 7. Aantoonbaar in het bezit van het PDL diploma (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten). 8. Aantoonbare werkervaring met CAO-gemeenten, CAO-SW en belastingwetgeving (20 punten). COMPETENTIES - Je bent doortastend, signaleert, oplossingsgericht, daadkrachtig en je weet van aanpakken. - Uiteraard werk je nauwkeurig en je weet goed samen te werken met je collega’s. Het team bestaat uit 5 HR Adviseurs, 2 HR Medewerkers en een Salarisadministrateur. BEWERKINGSPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen De cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. Stap 2: Selectie De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden onderling vergeleken op de bovengenoemde gunningscriteria. De kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet. De functie is ingedeeld in functieschaal 8, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever. Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. Benodigd aantal professionals: 1 CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Hybride werken is mogelijk: minimaal 3 dagen op kantoor, inwerkperiode volledig op kantoor aanwezig. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. - De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 28 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 30 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze opdracht duurt tot maandag 2 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
HR, salarisadministratie, gemeente, administratie