Projectmanagement specialist
- Schiedam
- Zuid-Holland Bereikbaar
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
31 december 2026
Reageren voor
13 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een gedreven freelancer die structuur en overzicht kan brengen in dynamische projecten? De opdrachtgever achter deze zzp opdracht is op zoek naar een PMO Specialist die van organiseren, verbinden en vooruitdenken houdt. Deze organisatie is volop in ontwikkeling en er is nog veel te bouwen en te verbeteren. Hier werk je in een omgeving waar samenwerking centraal staat en waar jouw ideeën echt het verschil maken. OVER DE OPDRACHTGEVER De organisatie richt zich op het verbeteren van de bereikbaarheid in Zuid-Holland. Samen met diverse partners zorgt de opdrachtgever ervoor dat hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en draagt bij aan de duurzame mobiliteitstransitie. Het team bestaat uit ongeveer 100 mensen, waarvan circa 30 vaste medewerkers en zo’n 70 mensen in een flexibele schil. PROJECTMANAGEMENTORGANISATIE De PMO draagt zorg voor een uniforme aanpak van het projectenproces en de rapportages van verschillende projecten. Daarnaast coördineert deze organisatie de resources en de voortgangsrapportages. Actuele projecten zijn onder andere groot onderhoud en herinrichting van wegen, renovaties van bruggen en tunnels. Bij deze projecten ontwikkelt en realiseert de opdrachtgever hinderbeperkende mobiliteitsmaatregelen en werkt nauw samen met projectteams van de opdrachtgevers. Ook speelt de organisatie een actieve rol in duurzaamheidsprojecten en programma’s gericht op het spreiden en mijden van spitsuren. Het projectenvolume bedraagt ongeveer 5 miljoen euro in 2026. De organisatie is in ontwikkeling naar een meer datagedreven en uniform werkende organisatie, en jij speelt daarin een sleutelrol. JOUW TAKEN ALS PMO SPECIALIST - Onderdeel zijn van het projectmanagementteam dat zorgt dat het projectenportfolio soepel draait. - De rechterhand zijn van de coördinator projectenportfolio en de spin in het web achter de projecten. - Projectenadministratie op orde houden en zorgen dat projectgegevens compleet en actueel zijn. - Documenten volgens de juiste formats opslaan. - Rapportages leveren die management en projectleiders helpen bij besluitvorming. - Voortgangsrapportages opstellen en actief meedenken over procesverbeteringen. - Een grote rol pakken bij de implementatie van verbeteringen in processen en systemen zoals AFAS. - Aanspreekpunt zijn voor collega’s en bijspringen waar nodig. - Tijdelijk de belangrijkste taken van de coördinator overnemen bij diens afwezigheid. LET OP: Dit is geen secretarieel werk of management ondersteunende functie. SPECIFIEKE TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN - Controleren en afronden van concept projectvoorstellen op format, volledigheid en taalgebruik. - Inrichten en beheren van projecten in AFAS en Teams. - Bewaken dat projectdocumenten correct en volledig worden aangeleverd en opgeslagen. - Genereren van periodieke rapportages en signaleren van ontbrekende informatie of acties. - Zelf projectgegevens actualiseren op basis van voortgang. - Ondersteunen bij het opstellen en verspreiden van voortgangsrapportages. - Overleggen met projectleiders en het managementteam over voortgang en verbeterkansen. - Beheren en actualiseren van reguliere projectdocumenten en zorgen dat juiste versies in gebruik zijn. - Meedenken over procesverbeteringen in AFAS en andere systemen, voorstellen doen en implementatie begeleiden. - Actief ondersteunen van projectleiders en medewerkers bij hulpvragen. - Tijdelijk waarnemen van de coördinator bij afwezigheid voor urgente taken. GEZOCHT PROFIEL - HBO werk- en denkniveau. - Minimaal 2 jaar ervaring in een ondersteunende rol binnen een projectmatige omgeving. - Opleiding of cursus in projectmatig werken en planningstechnieken is een pré. - Aantoonbare ervaring met AFAS en/of Microsoft-applicaties, of de vaardigheid om deze snel eigen te maken. - Sterk in ordenen, analyseren en verwerken van projectinformatie. - Nauwkeurig, analytisch en probleemoplossend. - Communicatief vaardig en in staat collega’s op een constructieve manier aan te spreken en mee te krijgen. WAT BIEDT DE OPDRACHTGEVER? - Een opdracht voor 32 uur per week, in overleg flexibel in te delen. - Hybride werken: deels vanuit huis en deels op locatie in Schiedam. - Inhuur voor een periode van 2 jaar met mogelijkheid tot twee keer verlenging van 1 jaar. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.