Projectleider Relatie- en Scheidingsteam Zwolle
- Overijssel
- Zwolle
- 3 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
208
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
12 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever in Zwolle zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen het sociale domein. Zwolle is een stad waar samenwerking met inwoners, ondernemers en partners centraal staat. De stad scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’ en heeft een toekomstvisie met meer dan 160.000 inwoners. De missie is om de brede welvaart te behouden en te versterken door unieke talenten samen te brengen. OPDRACHT Zorgdragen dat de projectstatus van het ‘Relatie- en Scheidingsteam Zwolle’ (RSTZ) opgeheven kan worden en dat het team als regulier onderdeel van de organisatie door kan. Daarnaast het verder brengen van een aantal taken zodat het RSTZ nog preventiever gaat werken. JE TAKEN - Samen met de afdeling en het team afmaken van het conceptcommunicatieplan en de eerste acties in gang zetten. - Laaghangend fruit zoals de vindbaarheid van de website en het inzetten van social media verbeteren. - Samen met het team een plan maken om nog preventiever te werken. - Het team activeren om het nieuwe effectievere en efficiëntere monitoringsysteem goed bij te houden. - Het intensiveren van de relatie met de 2e schil, onder andere in het inloopspreekuur. - Samen met de teamleider uitwerken van vraagstukken vanuit het inrichtingsplan Sociaal wijkteam Zwolle. - Beschrijven van processen en werkwijze en deze borgen in het kwaliteitssysteem. - Maken van een overzicht van taken voor de operationele fase, vastleggen van bijbehorende afspraken en overdracht van deze taken. - Borgen van aanpassingen in het ICT-systeem. - Maken van een voorstel voor de KPI’s zodat de organisatie kan sturen op resultaten. - Beschrijven van de bijzonderheden wat betreft communicatie. Eventuele coaching en training op taken die sociaal werkers doorgaans niet uitvoeren, zoals: - Adviseren over het aanscherpen van de preventieve opdracht van het RSTZ. - Verantwoordelijk voor het op peil houden van de praktische ondersteuning aan ouders door kennisontwikkeling van het team. - Zorgen dat de 2e schil goed blijft aangesloten en stimuleren dat dit een samenspel blijft. - Borgen van inhoud leergemeenschap en prioriteren van de verbinding met het RSTZ. - Doorontwikkelen van het Relatie- en Scheidingsspreekuur in afstemming met de teamleider. - Eerste aanspreekpunt zijn voor zowel de interne organisatie als voor partners en andere gemeenten. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare wo master opleiding. - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op sociaal gebied binnen een overheidsinstelling. - Aantoonbare kennis van de materie: relaties en scheiden. - Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen vanuit de leefwereld van de doelgroep (Design Thinking en agile). - Aantoonbare werkervaring als coach of trainer om het team te begeleiden bij projectmatig werken. SELECTIECRITERIA - Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met inwoners bij doorontwikkeling dienstverlening Relatie- en Scheidingsteam. - Aantoonbaar (sociaal) netwerk van de gemeente Zwolle. - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met coaching van medewerkers en teams. - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het faciliteren van bijeenkomsten. - Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen. - Aantoonbare werkervaring in communicatietrajecten. - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op sociaal gebied binnen een gemeentelijke instelling. Competenties - Facilitator. - Trainer. - Ervaring met Design Thinking en agile werken. BEWERKINGSPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen De cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden onderling vergeleken op de bovengenoemde selectiecriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring en ervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien de opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio geldt een Social Return (SROI) verplichting. Meer informatie en vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 8 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 9 mei 2025 gepubliceerd op de website van Flextender. Inhoudelijke vragen kunnen ingediend worden via de button op de website. Vragen omtrent de procedure kunnen telefonisch gesteld worden via 035-7510777. De reactietermijn voor deze inhuuropdracht duurt tot maandag 12 mei 2025, 09:00. Reageer via de link onderaan deze pagina.