Projectleider opvang doelgroepen
- Overijssel
- Oldebroek
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
24
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
31 december 2025
Reageren voor
13 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
Let op! Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op deze opdracht en voor gunning in aanmerking komt, mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op deze opdracht moet rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan deze uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP'er is. Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt! OPDRACHT De gemeente Oldebroek is op zoek naar een projectleider voor de realisatie van een opvanglocatie voor asielzoekers. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het gehele traject, van ontwerp tot realisatie. Je adviseert in een vroeg stadium, voert projectmanagement uit en onderhoudt contacten. Een unieke kans om bij te dragen aan een maatschappelijk relevant project in een mooie omgeving. De gemeente Oldebroek werkt aan een opvanglocatie voor asielzoekers. Aan inwoners is gevraagd hoe asielopvang eruit moet zien en op welke locatie dit het meest passend is. Het uitwerken van de opbrengsten is een volgende stap in dit project om te komen tot asielopvang in Oldebroek. WAT JE GAAT DOEN - Een locatie voor asielopvang realiseren. - Je betrekt inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties bij de vervolgstappen om zoveel mogelijk tot een gedragen plan te komen, conform het vastgestelde proces. - Je bent verantwoordelijk voor de verwerking van de opbrengst van het eerste deel van het participatietraject dat net is afgerond. - Je werkt scenario’s uit voor bestuur en gemeenteraad en bereidt de bestuurlijke besluitvorming voor. - In de scenario’s wordt duidelijk hoe de asielopvang eruit kan zien en welke locatie(s) daarbij passen. - Je houdt je bezig met het projectmanagement en de inhoudelijke aansturing van de betrokken projectleden binnen jouw project en het onderhouden van contacten met samenwerkende partijen. Ben jij een ervaren Projectleider en heb je kennis van Asielopvang? Dan kun je jouw hart ophalen in Oldebroek. Je weet waar je over spreekt en kunt visie omzetten in daadkrachtige plannen. Je houdt van verantwoordelijkheid. Je pakt kansen, kunt goed tegen een beetje hectiek en steekt je handen uit de mouwen. Je werkt samen met een hecht team enthousiaste (zelfstandige) professionals. De lijnen zijn kort, ook met het bestuur en je weet daar goed mee om te gaan. Je bent je daarbij altijd bewust dat je uiteindelijk werkt voor onze inwoners. Je staat straks midden in de Oldebroekse samenleving! VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een gemeente. - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met vluchtelingenopvang. SELECTIECRITERIA TE BEOORDELEN DOOR FLEXTENDER (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Projectleider vluchtelingenopvang bij een gemeentelijke organisatie (40 punten). - Aantoonbare werkervaring met het aansturen en begeleiden van meerdere projectteams binnen de overheid (omschrijf dit duidelijk in het cv) (30 punten). - Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten, zoals beleidsnota's, college adviezen (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten). - Aantoonbare werkervaring binnen het Ruimtelijke Domein in de afgelopen 5 jaar (15 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Je bent besluitvaardig, communicatief sterk en stuurt op resultaten. - Goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke gevoeligheid. - Door je collegiale opstelling komen mensen makkelijk naar je toe, kun je ook bij hen terecht en dragen ze graag bij aan je projecten. - Je kunt omgaan met verschillende, achterliggende en soms tegenstrijdige belangen en je er ook in verplaatsen. - Basis voor het leiden van een project is niet zozeer je mandaat maar de overkoepelende blik en integrale aanpak die je als projectleider meebrengt. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1 CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdagochtend 15 mei 2025 van 09.00 uur tot 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen. - De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 8 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 9 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 13 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.