Freelance opdrachten

Projectleider Omgevingsvisie en Dorpskwaliteitsgidsen

  • Nederland
  • Gemeente Brummen
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

25 augustus 2025

Einddatum

1 januari 2027

Reageren voor

13 augustus 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende zzp opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren projectleider die de totstandkoming en bestuurlijke vaststelling van de Omgevingsvisie en Dorpskwaliteitsgidsen kan begeleiden. DE OPDRACHT De organisatie achter deze zzp opdracht werkt aan een toekomstbestendige omgevingsvisie die eind 2026 vastgesteld moet zijn. Begin 2025 is een nieuw bureau gestart met het schrijven van deze visie, maar er moeten nog belangrijke stappen worden gezet om het traject succesvol af te ronden. Daarnaast moeten de Dorpskwaliteitsgidsen uiterlijk in het vierde kwartaal van 2025 door de gemeenteraad worden vastgesteld. Deze gidsen zijn conceptueel opgesteld en liggen ter inzage, met inspraakavonden voor inwoners gepland. Jouw rol als projectleider is om deze processen te begeleiden, ervoor te zorgen dat alle betrokken partijen tijdig geïnformeerd en betrokken worden, en dat de besluitvorming soepel verloopt. JOUW TAKEN - Voorzitten van de project- en kerngroep die verantwoordelijk zijn voor de Omgevingsvisie. - Het uitvragen en ophalen van advies bij collega’s binnen de organisatie. - De stuurgroep voorzien van de juiste informatie zodat zij goede besluiten kunnen nemen. - Opstellen en begeleiden van college- en raadsstukken, inclusief het voorbereiden van portefeuillehoudersoverleggen. - Desgevraagd toelichting geven tijdens college- en raadsbehandelingen. - Onderhouden van contacten met stakeholders en de bureaus die de stukken opstellen. - Organiseren en begeleiden van inwonersavonden voor de Dorpskwaliteitsgidsen. - Inwerken van een nieuwe collega die deze functie overneemt. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het begeleiden van Omgevingsvisies bij gemeenten. - Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het begeleiden van welstandsnota's of vergelijkbare ruimtelijke kwaliteitstrajecten. - Je bent ervaren in projectmatig werken, van initiatief tot realisatie, en kunt dit duidelijk aantonen in je cv. - Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding of hoger. - Je hebt ervaring als projectleider binnen een gemeentelijke context. - Je bent in het bezit van eigen laptop en mobiele telefoon met abonnement voor zakelijke doeleinden. - Je hanteert een maximaal uurtarief van 115 euro exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee van het freelance platform. COMPETENTIES - Je bent flexibel en kunt je goed aanpassen aan veranderende omstandigheden. - Je beschikt over sterke mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. - Je bent klantgericht en luistert goed naar alle betrokken partijen. - Je hebt doorzettingsvermogen en bent tactvol in je benadering. - Je kunt motiveren, overtuigen en samenwerken met diverse stakeholders. - Je werkt resultaatgericht, bent assertief en besluitvaardig. - Je bent politiek sensitief en weet hoe je binnen een gemeentelijke omgeving moet opereren. - Je bent analytisch, kritisch en georganiseerd. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie bestaat uit meerdere stappen. Eerst wordt je cv beoordeeld op de minimumeisen. Voldoet je cv hieraan, dan volgt een vergelijking op aanvullende gunningscriteria zoals jaren ervaring met Omgevingsvisies en welstandsnota’s. De beste kandidaten worden door de opdrachtgever uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin ook de competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de eisen van de organisatie. PRAKTISCHE INFORMATIE - De opdracht wordt in overleg uitgevoerd, met mogelijkheid tot hybride werken. - Gesprekken vinden plaats op dinsdag 19 augustus 2025 vanaf 10:00 uur. - Reacties kunnen worden ingediend tot woensdag 13 augustus 2025 09:00 uur. - Voor deze opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. - Het cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands, en moet minimaal 2 referenties bevatten. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. MEER INFORMATIE Vragen over de inhoud kun je indienen tot vrijdag 8 augustus 2025 09:00 uur. De antwoorden worden op maandag 11 augustus 2025 gepubliceerd. Voor procedurele vragen kun je telefonisch contact opnemen met het freelance platform. Deze opdracht is ideaal voor freelancers die ervaring hebben met gemeentelijke projecten op het gebied van ruimtelijke ordening en projectmanagement en die graag een belangrijke rol willen spelen in het vormgeven van de leefomgeving.

Tags:
overheid, projectmanagement, ruimtelijke ordening, beleid, communicatie