Freelance opdrachten
Premium opdracht

Projectleider ICT-ontwikkeling en regie

  • Flevoland
  • Gemeente Dronten
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

110

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

9 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever is een dynamische en ambitieuze gemeente in het hart van Flevoland. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is het een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Ze staan voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. De organisatie heeft korte lijnen en streeft altijd naar toegevoegde waarde en verbetering. Ze zijn een lerende organisatie die openstaat voor feedback en ontwikkeling van medewerkers. OPDRACHT De projectleider ICT-regie is de verbindende operationele schakel tussen de ICT-gebruikers, het interne ServicePunt en externe ICT-dienstverleners. Het doel van de functie is om de organisatie en gebruikers te ondersteunen bij het optimaal inzetten en benutten van de ICT-voorzieningen en het waarborgen van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening. Als projectleider ICT-regie zorg je op operationeel niveau voor de verbinding tussen de eigen organisatie, ICT Service Management en de aansturing van de ICT-dienstverlener. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, plannen en geven van opdrachten aan de ICT-dienstverlener en het bewaken van de uitvoering. De focus ligt op het optimaal inzetten en benutten van de geleverde ICT-diensten en het controleren van de uitvoering ervan. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties met betrekking tot de geleverde diensten ben je het eerste aanspreekpunt van de gemeente. Als projectleider is het jouw doel om een project succesvol te leiden van begin tot eind, waarbij de gestelde doelen binnen tijd, budget en kwaliteit worden gerealiseerd. Dit omvat het plannen, organiseren, uitvoeren en afronden van het project, evenals het managen van het projectteam en het bewaken van de voortgang. Het betreft hier het leiden van ICT-projecten. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. iPad moet meenemen voor alle zakelijke contacten. - Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van IT-behoeften en werking binnen organisaties (benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv). - Aantoonbare werkervaring met het inrichten van systemen en dit borgen bij gebruikers (benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv). - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT binnen een gemeentelijke instelling. - Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding. - Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten. SELECTIECRITERIA - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectmanagement (30 punten). - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voeren van operationele regie op leveranciers (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten). - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Topdesk én ITSM, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (20 punten). - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT bij een gemeente (30 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Je bent goed in staat om je verbaal en non-verbaal uit te drukken om draagvlak te creëren bij verschillende lagen in de organisatie. - Je weet met weerstanden om te gaan en belangentegenstellingen te overbruggen. - Je bent slagvaardig en je weet resultaten te boeken. - Je bent tactisch/operationeel en analytisch ingesteld en vanuit jouw rol ben je in staat om het hele proces te overzien. - Je kunt projecten definiëren, testen en acceptatie organiseren en tot succes brengen. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Is hybride werken mogelijk: Ja De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma / di / woe / do / vrij PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 11 juli 2024 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. - De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. - Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. - Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. iPad moet meenemen voor alle zakelijke contacten. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 4 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 9 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
ICT, projectmanagement, gemeente, dienstverlening