Freelance opdrachten

Project medewerker- 2 fte

  • Rotterdam
  • Politie
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32 uur

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 juli 2025

Einddatum

30 juni 2026

Reageren voor

19 mei 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven Project Medewerker voor een uitdagende ZZP opdracht binnen het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Dit programma is onderdeel van de Dienst Facility Management (FM) van het Politiedienstencentrum (PDC). Het doel van dit programma is om één landelijke toegangspas voor de gehele politie te implementeren: de Rijkspas. Deze multifunctionele smartcard wordt gebruikt als legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen binnen de Nederlandse rijksoverheid. DOELSTELLING Het primaire doel van deze opdracht is het waarborgen van de veiligheid en toegankelijkheid van politiepanden en -locaties voor medewerkers, leveranciers en bezoekers. De Project Medewerker draagt bij aan de landelijke implementatie en optimalisatie van de Rijkspas binnen de Nederlandse politieorganisatie. Onder aansturing van de Profielcoördinator realiseer je de volgende doelen: - (Door)ontwikkelen van profielen. - Schouwen van panden in de eenheden/diensten van de politie en opleveren van documentatie daarvan. - (Door)ontwikkelen van een profielenhandboek en registreren van afwijkingen. - Advisering aan en ondersteuning van de Werkgroep Profielen. Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de kwaliteit van de uiteindelijke profielen, de correcte en adequate vastlegging van de schouwen en een degelijk profielenhandboek. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van politiepanden: De IST-situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over eventuele noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maak je een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen door jou geregistreerd. - (Door)ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek: Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden mede door jou verwerkt in een Profielenhandboek. - Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging. - Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk. - Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland. Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde. Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor deze rol. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
beveiliging, projectmanagement, overheid, facilitair management