Programmamanager Migratie & Integratie
- Nederland
- Gemeente Bronckhorst
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 november 2025
Einddatum
31 maart 2025
Reageren voor
29 september 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelance programmamanager voor een belangrijke opdracht rondom de opvang en huisvesting van asielzoekers, statushouders en Oekraïense vluchtelingen. Deze rol vraagt om iemand die integraal kan sturen en de verbinding kan leggen tussen sociale en fysieke aspecten binnen het programma. Je bent verantwoordelijk voor het leiden van het programma, het opleveren van projectplannen, het bewaken van resultaten en deadlines, en het aansturen van uitvoerende partijen. Ook vertegenwoordig je de opdrachtgever in strategische regionale overleggen en draag je bij aan bijeenkomsten met betrokken inwoners. JE TAKEN - Leiden van het organisatiebrede programma voor opvang en huisvesting. - Bewaken van de voortgang via dashboards en verantwoordingverslagen. - Initiëren van nieuwe deelprojecten en bijsturen van lopende projecten. - Sturen op integraliteit tussen sociaal en fysiek domein. - Toewerken naar een stabiele uitvoeringsorganisatie voor de lange termijn. - Vertegenwoordigen van de opdrachtgever in regionale strategische overleggen. - Betrekken van inwoners bij bijeenkomsten en overleg. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Minimaal 1 jaar recente ervaring als programma- of projectmanager migratie en integratie bij een gemeente. - Minimaal 5 jaar ervaring met samenwerking met gemeenten op het gebied van het sociaal domein. - Ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente in strategische regionale overleggen is een pré. - Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. - Je bent proactief, stressbestendig en resultaatgericht. - Je beschikt over probleemoplossend vermogen en bent organisatie- en omgevingsbewust. - Je gebruikt je eigen laptop, telefoon en overige IT-middelen (BYOD). - Je levert een persoonlijke motivatie aan waarin je uitlegt waarom jij geschikt bent voor deze opdracht. WERKWIJZE EN SELECTIE - Het is een zelfstandige freelance opdracht waarbij je op afstand en hybride kunt werken. - Je CV mag maximaal 5 pagina’s zijn en moet minimaal 2 referenties bevatten. - De opdrachtgever hanteert een selectieproces met meerdere stappen, waaronder beoordeling van CV’s, vergelijking op gunningscriteria en een selectiegesprek. - Het maximale uurtarief is vastgesteld op 127,50 euro exclusief btw. - De opdracht is ingedeeld in functieschaal 12 volgens de geldende CAO. - Er wordt gewerkt van maandag tot en met vrijdag, met hybride mogelijkheden. COMPETENTIES - Organisatie- en omgevingsbewustzijn. - Stressbestendigheid. - Proactieve houding en initiatief nemen. - Communicatief vaardig in woord en schrift. - Resultaatgerichtheid en probleemoplossend vermogen. OVERIGE INFORMATIE - Voor deze opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. - De opdracht wordt uitgevoerd via een freelance platform in Nederland en is geschikt voor zzp’ers. - De opdrachtgever verwacht dat je zelfstandig werkt en beschikt over eigen IT-middelen. - Vragen kunnen tot een bepaalde datum worden gesteld via de aangegeven contactmogelijkheden. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.