Freelance opdrachten

Privacy Officer (senior) (2fte)

  • Nederland
  • Het Kadaster
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

13 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

LET OP! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. De inschrijver en de inhuurkracht moeten hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst hebben gesloten. Indien dit niet mogelijk is, wordt de inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens de richtlijn van de opdrachtgever dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. De opdrachtgever zoekt een ervaren Privacy Officer (senior) die zorgt voor het zorgvuldig verwerken van persoonsgegevens binnen diverse (wettelijke) taken. JE TAKEN - Adviseren over complexe privacy- en gegevensbeschermingsvraagstukken (o.a. over gegevensuitwisseling); - Vertaling van beleid naar uitvoering door actief mee te denken over het combineren van privacy-eisen met onze (digitale) dienstverlening; - Nauw samenwerken met de FG en CPO in het kader van adequate maatregelen en praktische kaders; - Bevorderen van de deskundigheid in de organisatie door bewustzijn en het draagvlak voor privacy te vergroten; - Richting geven bij het opstellen van projectopdrachten, business cases en plannen (privacy by design), in voorkomende gevallen naar aanleiding van DPIA rapportages; - Adviseren over en het bieden van begeleiding bij de uitvoering van complexe DPIA’s; - Adviseren over privacy gerelateerde bepalingen in (verwerkers)overeenkomsten; - Waar nodig ondersteun of vervang je de CPO bij andere werkzaamheden. VERANTWOORDELIJKHEDEN Belangrijke taken en verantwoordelijkheden in de uitvoering van deze opdracht zijn: - Aanspreekpunt voor vragen over privacy; - Awareness: in samenwerking met CPO het geven van presentaties en trainingen om de kennis van privacy te vergroten; - Vertalen van het privacybeleid naar specifieke privacy management procedures, handreikingen en werkinstructies; - Toezien op de voortgang van implementatie van afgesproken maatregelen op privacyrisico’s; - Adviseren en begeleiden van complexe (pre)Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en er op toezien dat de daaruit voorvloeiende risico’s worden vastgelegd en mitigerende maatregelen worden geïmplementeerd; - Bijdragen aan privacy rapportages ten opzichte van de afgesproken doelen; - Het behandelen en analyseren van datalekken en het coördineren/monitoren van de daaruit voortvloeiende (herstel)maatregelen; - Adviseren over (risico’s op gebied van) privacy bij diverse projecten; - Adviseren bij inkooptrajecten en aanbestedingen vanuit het perspectief van privacy, inclusief het opstellen van verwerkersovereenkomsten. GEZOCHT PROFIEL - HBO / WO werk- en denkniveau c.q. een afgeronde HBO / WO opleiding op gebied van rechten, ICT of bestuurskunde; - Actuele kennis van privacy in combinatie met een goed inzicht in bedrijfs- en organisatorische processen; - Affiniteit met gegevensbescherming in het openbaar bestuur; - Aantoonbare ervaring binnen een politiek / bestuurlijk omgeving; - Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in een multidisciplinaire team met een kaderstellend karakter; - Minimaal 4 jaar werkervaring in een functie als (senior) Privacy Officer bij een publieke organisatie; - Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG); - Inlevingsvermogen, integer en accuraat; - Actieve houding; - Sterk analytisch denkvermogen; - Communicatief vaardig; - Denken in oplossingen; - Zelfstandig; - Resultaatgericht; - Klantgerichtheid; - Stressbestendigheid; - Professionele en ethische werkhouding; - Flexibel. TARIEF Maximaal € 140,- Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk. CV-EISEN Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord. OVERIGE INFORMATIE Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat de opdrachtgever een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. De opdrachtgever gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Flextender als bemiddelaar Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt de opdrachtgever gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met de opdrachtgever wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd. De opdrachtgever zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender. Voorwaarden Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van de opdrachtgever, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Geheimhoudingsverklaring De opdrachtgever verplicht geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij de opdrachtgever ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. VOG De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADI Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 06 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 10 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 20 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
privacy, IT, overheid, recht, consultancy