Freelance opdrachten

Opleiden toezichthouders Jeugdhulpregio JeugdFV

  • Nederland
  • Gemeente Ede
  • 14 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

30 mei 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren professional op het gebied van toezicht en handhaving in het sociaal domein. Deze freelance opdracht bestaat uit drie hoofdfasen: (1) inventarisatie van de huidige situatie, (2) kennisoverdracht en coaching-on-the-job aan toezichthouders, en (3) ondersteuning bij de doorontwikkeling van toezichtprocessen en samenwerkingsstructuren. DOEL VAN DE OPDRACHT Versterking van de toezichtsfunctie binnen het sociaal domein door inzicht te krijgen in de huidige stand van zaken, de deskundigheid van medewerkers te vergroten, en samen met de organisatie processen en werkwijzen verder te ontwikkelen. WERKZAAMHEDEN De opdracht start met een inventarisatiefase waarin de opdrachtnemer de huidige situatie analyseert. Dit omvat onder meer gesprekken met betrokken medewerkers, een beoordeling van het kennisniveau binnen het team, een overzicht van lopende en afgeronde onderzoeken en meldingen, en een analyse van bestaande processen, verordeningen en beleid. Ook wordt gekeken naar wat regionaal is vastgelegd of ontwikkeld. Vervolgens begeleidt de opdrachtnemer toezichthouders ‘on the job’. Hierbij wordt aandacht besteed aan relevante wet- en regelgeving, het onderscheiden van kwaliteit en rechtmatigheid, het herkennen van fraudegevoelige situaties, en het gestructureerd uitvoeren van onderzoeken. Toezichthouders worden ondersteund in het voeren van gesprekken met cliënten en zorgaanbieders, het analyseren van documenten en financiële gegevens, en het samenwerken met ketenpartners zoals de politie, belastingdienst en RIEC. Tot slot draagt de opdrachtnemer bij aan de ontwikkeling van processen, formats en, indien nodig, een regionaal fraudemeldpunt. Op basis van de uitkomsten van de inventarisatie kunnen aanvullende activiteiten worden opgepakt die bijdragen aan de professionalisering van het toezicht. EINDRESULTAAT De opdrachtnemer levert aan het einde van de opdracht de volgende concrete resultaten op: - Rapportage inventarisatie: Een schriftelijke rapportage met analyse van de huidige stand van zaken rondom toezicht, meldingen, lopende en afgeronde onderzoeken, kennisniveau, processen en beleid. - Verslag coachingstraject: Een overzicht van de uitgevoerde coaching en kennisoverdracht, inclusief geleerde lessen, aanbevelingen voor borging, en evaluatie per deelnemer of groep. Na vier maanden zal er dus geëvalueerd worden of het kennisniveau van de toezichthouders in voldoende mate is bereikt. - Procesadvies en formats: Voorstellen voor verbeterde of nieuw te ontwikkelen toezichtprocessen, inclusief ondersteunende formats (zoals onderzoeksplannen, rapportagestructuur), en, indien nodig, een voorstel voor een regionaal meldpunt. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeente. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein. - Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding. - Woonachtig binnen een straal van 35 kilometer vanaf Ede centrum. SELECTIECRITERIA TE BEOORDELEN DOOR FLEXTENDER (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inventariseren en rapporteren binnen een gemeente (30 punten). - Een aantoonbare afgeronde wo bachelor in de richting van zorg en of gezondheidszorg (15 punten). - Aantoonbare werkervaring binnen de gemeente Gelderland en het sociaal domein (30 punten). - Aantoonbare werkervaring met het afbakenen en afstemmen van werkzaamheden (20 punten). - Aantoonbare werkervaring met het ondersteunen en inrichten van een toezichthouders team (5 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Analytisch vermogen - Onafhankelijkheid / Oordeelsvorming - Coachen en kennisoverdracht - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit - Communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling) - Resultaatgerichtheid - Samenwerken - Integriteit en discretie - Flexibiliteit / Omgaan met weerstand BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1 BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 3 juni 2025 14:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 27 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 28 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 30 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Bekijk externe opdracht
Tags:
sociaal domein, gemeente, toezicht, handhaving, coaching