Freelance opdrachten

Opgavemanager Huisvesting Nieuwkomers

  • Nederland
  • Gemeente Aalten
  • 3 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 februari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

8 januari 2026

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren opgavemanager die het huisvestingsvraagstuk integraal kan begeleiden. Deze opdracht vraagt om een strategische en verbindende professional die het overzicht bewaart en zorgt voor samenwerking tussen alle betrokken partijen. TAKEN - Bewaken van samenhang tussen sociale, bestuurlijke en communicatieve aspecten rondom huisvesting. - Voorbereiden van strategische keuzes en het afstemmen van beleid met interne en externe stakeholders. - Fungeren als schakel tussen de stuurgroep, het opgaveteam en de uitvoering. - Inrichten van de opgaveorganisatie en borgen van de structurele aanpak binnen de organisatie. - Coördineren van integrale trajecten waarbij fysieke en sociale aspecten samenkomen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. - Ten minste 3 jaar aantoonbare ervaring als opgavemanager bij een overheidsinstelling. - Ervaring met huisvesting van nieuwkomers, statushouders of vergelijkbare doelgroepen. - Kennis van huisvesting en locatieontwikkeling. - Ervaring met het begeleiden van integrale trajecten en het verbinden van fysieke en sociale aspecten. - Bekendheid met asielzoekers, statushouders en/of Oekraïense ontheemden is een pré. - Minimaal 5 jaar werkervaring als opgavemanager bij een overheidsinstelling wordt gewaardeerd. COMPETENTIES - Omgevingsbewustzijn: je signaleert relevante ontwikkelingen en vertaalt deze naar beleid en praktijk. - Durf en lef: je durft verantwoorde risico’s te nemen. - Enthousiasmeren en verbindend werken: je weet stakeholders mee te krijgen en draagvlak te creëren. - Onderhandelingsvaardigheden: je behartigt de belangen van de organisatie in gesprekken met partners. - Resultaatgerichtheid en zelfstandigheid: je zet door om concrete resultaten te behalen. - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: je bent je bewust van de politieke context en kunt hierop inspelen bij rapportages. WERKWIJZE EN PLANNING - De opdracht vraagt een inzet van 16 tot 18 uur per week. - Werken gebeurt hybride, met aanwezigheid op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 15 januari 2026 vanaf 14:00 uur. - Reacties kunnen worden ingediend tot donderdag 8 januari 2026 09:00 uur. SOLLICITATIEPROCES - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. - Stap 2: Selectie van de vijf beste kandidaten op basis van gunningscriteria. - Stap 3: Opdrachtgever beoordeelt cv’s en selecteert kandidaten voor het gesprek. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Alle kandidaten ontvangen bericht over de uitkomst. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, dien je geregistreerd te zijn conform Waadi. - Facturatie verloopt via de facturatiemodule van Flextender. - CV mag maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties. - Motivatie moet door de kandidaat zelf geschreven zijn. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
overheid, huisvesting, projectmanagement, beleid, stakeholdermanagement, sociale zaken