Online adviseur Samenleving
- Overijssel
- Dalfsen
- 13 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 85
Uren per week ?
20
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juni 2025
Einddatum
1 oktober 2025
Reageren voor
16 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever, een dynamische gemeente in Nederland, zoekt een ervaren online adviseur om tijdelijk te ondersteunen bij het vernieuwen van de website. De focus ligt op het sociaal domein, waar je klantvriendelijke, toegankelijke en gebruiksvriendelijke online content zult creëren en beheren. Je werkt samen met de projectleider, de websiteleverancier en betrokken collega's binnen de gemeente. Daarnaast ga je in gesprek met maatschappelijke partners over de kwaliteit van hun content. OPDRACHT - Schrijven en plaatsen van content voor de website van het sociaal domein. - Advies over en redigeren van content van de gemeente. - Adviseren van maatschappelijke partners over hoe zij hun informatie online optimaal presenteren. - Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website. - Adviseren en stimuleren van collega's bij het aanleveren van goede content. - Werken aan dienstverlening die klopt! GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online adviseur binnen een overheidsinstelling. - Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 en CMS systemen. - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Communicatie of Marketing. - Aantoonbare kennis van Shift2 CMS. - Ervaring met het schrijven van teksten op B1-niveau. - Kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en digitale toegankelijkheid. - Ervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het sociaal domein. - Competenties: samenwerkend, resultaatgericht, taalvaardig, zelfstandig, dienstverlenend, proactief, klantgericht. VOORWAARDEN - BYOD (bring your own device): je maakt gebruik van je eigen laptop en mobiel. - Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer. - Hybride werken is mogelijk; voorkeur voor werkdagen maandag, dinsdag en woensdag. - De functie is ingedeeld in functieschaal 9. SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. Stap 2: Selectie van 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv’s en nodigt de beste kandidaten uit voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten moeten op elke competentie minimaal een voldoende scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 16 mei 2025, 12:00. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.