Freelance opdrachten

Medior technisch consultant ServiceNow

  • Utrecht
  • NS (Nederlandse Spoorwegen)
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

110.00

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 augustus 2025

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever implementeert een nieuw softwarepakket voor het storingsproces en assetdatabeheer om de lange termijn prestaties te verbeteren. De keuze is gevallen op de module Workplace Service Delivery van ServiceNow, welke in 2025 volledig moet zijn ingericht. Het huidige softwarepakket wordt eind dit jaar vervangen. JE TAKEN Het storingsproces omvat het melden en afhandelen van jaarlijks 60.000 storingsorders. Deze storingen variëren van liften, roltrappen, verlichting, automatische deuren, koffieautomaten, stoeptegels, deurhendels tot vuil. Ongeveer 3000 gebruikers maken gebruik van de storingssoftware, waarvan 25 'heavy users' vanuit de Servicedesk. Assetdatabeheer betreft het registreren, beheren en verwijderen van data van in totaal 400 verschillende assetsoorten. Er wordt een groei naar ongeveer 100.000 assetregistraties verwacht. Deze data wordt door ongeveer 25 gebruikers beheerd. Het procesontwerp, de requirements, use cases en wireframes zijn ontwikkeld, wat zorgt voor een goede basis voor de implementatie. Belangrijke punten voor de implementatie zijn: - Processen worden conform de softwarestandaard ingericht; - Gebruiksvriendelijkheid en werkplezier worden gemaximaliseerd; - De software is tijdig beschikbaar met het oog op het aflopende contract van de huidige softwareleverancier. Om deze implementatie goed te laten verlopen, zoekt de opdrachtgever een Medior Technisch Consultant ServiceNow. Je maakt deel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma Manager / Product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant. VERWACHTE RESULTATEN ServiceNow inrichting: - Ingerichte requirements conform use-cases & gedefinieerde stories voor storingsmelden en afhandeling; - Ingerichte requirements conform use-cases & gedefinieerde stories voor assetdatabeheer. Support & overdracht: - Gedocumenteerde & afgestemde impactvolle technische wijzigingen binnen het team; - Ondersteunend in het test- & release proces & overdracht naar beheerorganisatie. De Medior Technisch Consultant legt verantwoording af aan de programmamanager over het eigen werk, participeert in het implementatieteam en draagt bij aan de output van het implementatieteam. Samen met het implementatieteam ben je verantwoordelijk voor de werkende inrichting in ServiceNow. WERKOMGEVING Je werkt bij het meest diverse onderdeel van de organisatie, waar enthousiaste professionals samenwerken in een team met een gezonde mix van leeftijden en achtergronden. Teamspirit en eigen verantwoordelijkheid staan centraal. Je maakt deel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma Manager / Product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant. Binnen het team krijg je vertrouwen, vrijheid én verantwoordelijkheid. Eigenaarschap wordt gewaardeerd en er wordt verwacht dat je actief bijdraagt aan teamresultaten en klanttevredenheid. Er wordt hybride gewerkt: deels vanuit huis en deels op een modern kantoor naast Utrecht Centraal. Op kantoordagen is het streven om met het volledige team aanwezig te zijn, wat de teamdynamiek versterkt en het makkelijker maakt om snel te schakelen met collega’s van andere afdelingen of de business. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal HBO werk- en denkniveau; - Minimaal 3 jaar implementatie-ervaring met ServiceNow in de rol van Technisch Consultant of soortgelijk; - Minimaal een van de volgende ServiceNow CIS certificeringen: IT Service Management, HR Service Delivery, Customer Service Management, Field Service Management; - Ervaring met het configureren van de Service Catalog binnen ServiceNow is een pre; - Ervaring met het ontwikkelen en configureren van Employee Service Center onderdelen is een pre; - Ervaring met programmeren in tools zoals Javascript, SQL, etc. is een pre; - Ervaring met agile werken & bijbehorende tools; - Professionele beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal. Persoonlijkheid en vaardigheden: - Kwaliteitsgericht: je stelt hoge eisen aan het werk van jezelf en anderen; - Klantgericht: betrokken en geïnteresseerd; - Communicatie: je kan effectief en helder communiceren met je teamleden; - Analytisch en zorgvuldig; - Resultaatgericht en drukbestendig; - Teamplayer: je hebt oog voor het belang van een ander en werkt makkelijk samen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
IT, software, consultancy, technologie