Freelance opdrachten

Medewerker Uitkeringsadministratie

  • Overijssel
  • Gemeente Zwolle
  • 11 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

29 oktober 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die als medewerker Uitkeringsadministratie aan de slag gaat binnen een gemeente in Nederland. Deze zzp opdracht richt zich op het nauwkeurig verwerken en beheren van uitkeringsaanvragen en mutaties volgens de Participatiewet en aanverwante regelingen. JE TAKEN - Verwerken van eenmalige en periodieke uitbetalingen op grond van Participatiewet, IOAW, IOAZ, Bbz en gerelateerde regelingen zoals minimavoorzieningen, loonkostensubsidies en leefgelduitbetaling voor Oekraïense inwoners. - Beoordelen, controleren en bewaken van financiële en administratieve gegevens. - Verwerken van signalen en mutaties, waaronder het verrekenen van inkomsten. - Uitvoeren van herberekeningen en fraudeberekeningen. - Uitvoeren van derdenbeslag en beëindigingsonderzoeken. - Contact onderhouden met cliënten en instanties om vragen tijdig en duidelijk te beantwoorden. - Adviseren van collega’s over berekeningen, verrekeningen en uitbetalingen. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op MBO+ niveau, bij voorkeur in een financiële of administratieve richting. - Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met uitkeringsadministratie binnen een gemeente. - Je hebt ervaring met de Participatiewet en het werken met Suite. - Je bent stressbestendig, flexibel en werkt graag in teamverband. - Je bent accuraat, analytisch en oplossingsgericht. - Je hebt goed cijfermatig inzicht en bent vaardig in het registreren, muteren en controleren van financiële gegevens. - Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden om complexe regelingen begrijpelijk uit te leggen. - Je bent collegiaal en draagt bij aan een prettige werksfeer. UITVOERINGSVOORWAARDE Het is belangrijk dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat tussen jou als freelancer en de opdrachtgever. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid volgens de Wet DBA. Daarom is deze opdracht niet geschikt voor zzp’ers die niet aan deze voorwaarden kunnen voldoen. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie verloopt in meerdere stappen: - Inschrijvers worden eerst beoordeeld op de minimale vereisten zoals opleiding en werkervaring. - De beste 10 kandidaten worden geselecteerd op basis van aanvullende criteria zoals ervaring met specifieke regelingen en opleidingen. - De opdrachtgever nodigt de best scorende kandidaten uit voor een selectiegesprek waarin ook de competenties worden getoetst. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. De gesprekken vinden binnenkort plaats en kandidaten ontvangen tijdig bericht over de planning. OVERIGE INFORMATIE - De functie valt onder functieschaal 8 volgens de CAO van de opdrachtgever. - Er wordt hybride gewerkt, van maandag tot en met vrijdag. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - Een geheimhoudingsverklaring en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) zijn vereist. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd zijn conform de Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven €400.000. - Je cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, in het Nederlands en met minimaal 2 referenties. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
financiën, administratie, overheid, sociale zaken, juridisch