Freelance opdrachten

Medewerker Minimaregelingen

  • Overijssel
  • Gemeente Zwolle
  • 47 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

5 augustus 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die binnen het sociale domein aan de slag gaat met het beoordelen van minimaregelingen. In deze zzp opdracht ben jij verantwoordelijk voor het bepalen of inwoners recht hebben op financiële ondersteuning zoals bijzondere bijstand en individuele inkomenstoeslagen. Je onderzoekt aanvragen, stelt rapportages op en maakt beschikkingen, zodat inwoners met een laag inkomen de juiste hulp ontvangen. JE TAKEN - Beoordelen van aanvragen voor minimaregelingen en bijzondere bijstand. - Uitvoeren van onderzoek naar de financiële situatie van aanvragers. - Opstellen van heldere rapportages en beschikkingen. - Toetsen van aanvragen aan geldende wet- en regelgeving. - Samenwerken met collega’s binnen het team en waar nodig maatwerkoplossingen zoeken. - Communiceren met inwoners over hun rechten en plichten op een begrijpelijke manier. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal mbo niveau 4 afgeronde opleiding in een sociale richting. - Minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker minimaregelingen binnen een gemeentelijke organisatie. - Aantoonbare ervaring met het toetsen van aanvragen minimaregelingen of bijzondere bijstand. - Ervaring met het werken met Suite voor Sociaal Domein is een vereiste. - Je bent cijfermatig sterk, kunt loonstroken lezen en inkomsten berekenen. - Accuraat en analytisch, met goede communicatieve vaardigheden. - Je bent in staat zelfstandig beslissingen te nemen en deze te onderbouwen. - Je werkt op locatie gedurende de duur van de opdracht. PREFERENTIES - Afgeronde hbo bachelor opleiding in een sociale richting. - Minimaal 5 jaar ervaring binnen soortgelijke functies en gemeentelijke instellingen. - Ervaring met de Participatiewet en aanverwante regelingen. WERKWIJZE EN SELECTIE De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Hierdoor is het belangrijk dat je als freelancer geen arbeidsrelatie met de opdrachtgever aangaat. Je dient dit te waarborgen bij inschrijving. De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van je cv op de minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling op aanvullende criteria. - Stap 3: De beste kandidaten worden voorgesteld aan de opdrachtgever. - Stap 4: Selectiegesprek met vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Je ontvangt na afloop van de procedure bericht over de uitkomst. OVERIGE INFORMATIE - De functie valt onder functieschaal 8 volgens de geldende cao. - De opdracht is hybride, maar vereist aanwezigheid op locatie. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - Het cv mag maximaal vijf pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en voorzien van minimaal twee referenties. - De gesprekken vinden plaats op donderdag 7 augustus vanaf 13.00 uur. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
sociaal, financiën, administratie, overheid