Medewerker Griffie
- Nederland
- Gemeente Maasdriel
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
15 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
2 januari 2026
Opdrachtbeschrijving
Voor een tijdelijke opdracht bij een gemeente in Nederland zoekt de opdrachtgever een gedreven freelancer die de griffie kan ondersteunen met administratieve en organisatorische taken. Deze opdracht is ideaal voor jou als je ervaring hebt met gemeentelijke processen en je graag een bijdrage levert aan het functioneren van de lokale democratie. JE TAKEN - Uitvoeren van administratieve werkzaamheden, zoals het beheren van publicaties op het raadsinformatiesysteem. - Wekelijks opstellen en versturen van de raadsmail. - Publicaties verzorgen in lokale media, waaronder agenda’s. - Ondersteunen bij de implementatie van een nieuw raadsinformatiesysteem dat operationeel wordt in het tweede kwartaal van 2026. - Assisteren bij de inrichting van de raadzaal met audiovisuele middelen, specifiek voor het gebruik door de raad. - Voorbereiden en ondersteunen van de commissie Samenleving en Financiën, van uitnodiging tot verslaglegging en nazorg. - Secretariaatswerkzaamheden uitvoeren voor de auditcommissie en de Rekenkamer in overleg met de griffier. - Meedenken en actief bijdragen aan de ontwikkeling van raadscommunicatie. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding, bij voorkeur in bestuurskunde, recht of communicatie. - Je hebt de afgelopen twee jaar aantoonbare werkervaring als medewerker griffie. - Je bent beschikbaar vanaf 15 januari 2026 voor 20 tot 24 uur per week, voor de duur van de opdracht inclusief mogelijke verlenging. - Je bent bereid om in de avonduren vergaderingen bij te wonen, dit moet duidelijk benoemd zijn in je cv. COMPETENTIES - Je bent een young potential die het vak nog moet leren maar zelfstandig kan werken en van uitdagingen houdt. - Je hebt oog voor zowel interne organisatieprocessen als de rol van de raad in de buitenwereld. - Je ziet kansen om de rol van de raad naar buiten toe te versterken en durft deze uitdagingen aan te gaan. - Je bent flexibel en kunt administratieve taken combineren met ondersteunende werkzaamheden. SELECTIEPROCESS - In eerste instantie worden cv’s beoordeeld op de minimumeisen. - De beste 10 kandidaten worden geselecteerd op basis van opleiding, werkervaring en ervaring bij gemeenten of overheidsinstellingen. - Daarna volgt een beoordeling door de opdrachtgever op relevante werkervaring en geschiktheid. - De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin competenties verder getoetst worden. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht is voor circa 3 maanden met uitzicht op verlenging tot 6 maanden. - Het werk is hybride mogelijk, de werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag. - Voor aanvang van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. - Je cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, moet in het Nederlands opgesteld zijn en minimaal 2 referenties bevatten. - Reageren kan tot uiterlijk 2 januari 2026, 09:00 uur via de link onderaan deze pagina. Lijkt deze zzp opdracht jou wat en voldoe je aan het profiel? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina en grijp deze kans om jouw freelance opdrachten in het bestuurskundig domein uit te voeren op een freelance platform Nederland waar jouw expertise gewaardeerd wordt.