Medewerker boete, terugvordering en verhaal
- Overijssel
- Gemeente Dalfsen
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
16
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 november 2025
Einddatum
1 maart 2026
Reageren voor
22 oktober 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een uitdagende zzp opdracht zoekt de opdrachtgever een gedreven freelancer die verantwoordelijk is voor het rechtvaardig en rechtmatig incasseren van gelden waar de gemeente recht op heeft. In deze rol onderzoek je terugvorderingen en verhaalsmogelijkheden bij derden en voer je gesprekken met burgers en externe partijen over betalingsregelingen. JE TAKEN - Beoordelen en afhandelen van terugvorderings- en verhaalszaken. - Voeren van klantgesprekken en maken van betalingsafspraken. - Uitvoeren van draagkracht- en netto berekeningen. - Opstellen van rapportages, boetebesluiten en herbeschikkingen. - Adviseren over procesverbeteringen. - Registreren en controleren van gegevens in geautomatiseerde systemen. - Samenwerken met interne en externe stakeholders. Je werkt zelfstandig, bent oplossingsgericht en hebt oog voor de persoonlijke situatie van de burger. Je weet wet- en regelgeving binnen het sociaal domein goed toe te passen en draagt bij aan een lerende organisatie. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat met de opdrachtgever. - Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op MBO+ niveau. - Je beschikt over minimaal 2 jaar recente werkervaring op het gebied van boete, terugvordering en verhaal binnen de participatiewet. - Je hebt aantoonbare ervaring met het werken met Suite4Sociaal Domein. - Daarnaast heb je minimaal 3 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van het terugvorderingsproces van onderzoek tot opstellen van beschikkingen. - Je hebt ervaring met doorontwikkeling en implementatie van processen gericht op de Participatiewet. - Je hebt kennis van Participatiewet, IOAW, IOAZ en de Algemene wet bestuursrecht. - Je hebt ervaring met juridische vraagstukken binnen dit werkveld. COMPETENTIES - Analytisch vermogen om complexe processen te doorgronden en knelpunten te identificeren. - Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. - Probleemoplossend en creatief denken om efficiënte oplossingen te vinden. - Goed kunnen samenwerken met verschillende afdelingen en externe partijen. - Datagedreven werken en ervaring met procesoptimalisatie. - Flexibiliteit en aanpassingsvermogen in een veranderende omgeving. - Leergierigheid en openstaan voor feedback. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie bestaat uit meerdere stappen. Eerst wordt je cv beoordeeld op de minimumeisen. Voldoen je kwalificaties aan deze eisen, dan volgt een vergelijking met andere kandidaten op basis van ervaring en kennis. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin je competenties verder worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, zonder dat er een arbeidsrelatie ontstaat. - Hybride werken is mogelijk, werkdagen in overleg. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een uittreksel uit het Handelsregister en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument gevraagd. - De opdracht valt onder functieschaal 8 volgens de relevante CAO. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven een bepaald bedrag. - De opdrachtgever werkt samen met een platform dat geen fee rekent voor deze opdracht. - Reacties kunnen worden ingediend tot de aangegeven deadline. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.