Freelance opdrachten

Manager Sociaal Domein

  • Nederland
  • Gemeente Doetinchem
  • 2 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

5 januari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

2 december 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende zzp opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren manager Sociaal Domein die tijdelijk continuïteit en doorontwikkeling binnen het sociaal domein kan realiseren. DE OPDRACHT Je bent verantwoordelijk voor het leveren van een strategische bijdrage aan de organisatieontwikkeling. Je geeft sturing aan vier teamleiders en bevordert de integraliteit en samenhang binnen het sociaal domein en met andere domeinen. Daarnaast faciliteer en versterk je het ambtelijk bestuurlijk samenspel op relevante thema’s binnen het sociaal domein. Je bent ambtelijk opdrachtgever voor verschillende verbonden partijen en vertegenwoordigt de organisatie in het regionale managementoverleg Sociaal Domein. Tevens draag je zorg voor een zorgvuldig transitieproces bij de positionering van het regionale sociaal domein, inclusief het opstellen van een plan van aanpak en het herverdelen van taken en verantwoordelijkheden. De opdracht heeft een duur van 6 maanden met optie tot verlenging voor nog eens 6 maanden. Je werkt minimaal 28 uur per week en bent beschikbaar vanaf 5 januari 2026. UITVOERINGSVOORWAARDEN - Er mag geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaan met de opdrachtgever. - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever. - De opdracht is niet geschikt voor zzp’ers die voldoen aan zelfstandigheidscriteria volgens de Wet DBA. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde wo bachelor opleiding minimaal. - Minimaal 4 jaar ervaring als manager op strategisch niveau binnen een gemeentelijke organisatie. - Aantoonbare ervaring met werken in een complexe politiek-bestuurlijke omgeving. - Kennis van gemeentefinanciën, de P&C cyclus en het maatschappelijk domein. - Minimaal 5 jaar ervaring met het sociaal domein als aandachtsgebied. - Minimaal 3 jaar ervaring met organisatieontwikkeling binnen het sociaal domein. - Beschikbaar vanaf 5 januari 2026 voor minimaal 28 uur per week. - Maximaal uurtarief van 140 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. COMPETENTIES - Overzicht houden en sturen op hoofdlijnen. - Mensen en organisatieonderdelen verbinden. - Medewerkers en stakeholders meenemen in ontwikkelingen. - Structuur en duidelijkheid brengen, innovatie stimuleren. - Teamleiders coachen en inspireren. - Stevige gesprekspartner met politiek-bestuurlijk inzicht. - Financieel onderlegd met kennis van gemeentelijke financiën. - Prettige en positieve persoonlijkheid. WERKWIJZE EN SELECTIE De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 9 december 2025, met een mogelijke tweede ronde op donderdag 11 december 2025. De opdrachtgever beoordeelt cv’s op basis van minimumeisen en aanvullende selectiecriteria. Kandidaten dienen een Nederlands cv in te dienen van maximaal 4 pagina’s met duidelijke toelichting op ervaring en competenties. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. De opdrachtgever hanteert een opschortende termijn voor eventuele bezwaren. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen in overleg, hybride werken is mogelijk. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Vragen kunnen tot 26 november 2025 gesteld worden via het freelance platform. - Reageren kan tot 2 december 2025, 09:00 uur via de link onderaan deze pagina. Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
management, sociaal domein, overheid, organisatieontwikkeling, financiën