Manager Dienstverlening en Informatiebeheer (DIB)
- Gelderland
- Gemeente Heerde
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
25 november 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren afdelingsmanager die de verdere professionalisering van (digitale) dienstverlening en informatiebeheer kan leiden. JE TAKEN - Jij bent eindverantwoordelijk voor de afdeling Dienstverlening & Informatiebeheer, waarbij je medewerkers coacht en inspireert om de afgesproken resultaten te behalen. - Je zorgt voor een positieve werksfeer en stimuleert goede samenwerking tussen medewerkers, bestuur en externe partners. - Je maakt deel uit van het managementteam en draagt bij aan integrale besluitvorming binnen de organisatie. - Je leidt het project Doorontwikkeling DIV, waarbij je de impact van het nieuwe zaaksysteem vertaalt naar een uitvoeringsplan. - Je vertaalt de organisatorische gevolgen van het project Zaakgericht Werken naar jouw afdeling en andere onderdelen van de organisatie. - Samen met collega-managers en een adviseur ontwikkel je de dienstverleningsvisie en onderzoekt de mogelijkheden voor een gezamenlijke visie op regionaal niveau. - Je werkt aan de optimalisering en doorontwikkeling van de belastingsamenwerking tussen meerdere gemeenten. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingsmanager, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie. - Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als afdelingsmanager bij een gemeente, met aantoonbare kennis van verandermanagement binnen een overheidsorganisatie. - Je bent ervaren in het coachen, faciliteren en inspireren van uitvoerende medewerkers. - Je bent in staat overzicht te houden in een dynamische omgeving en beschikt over bestuurlijke en politieke sensitiviteit. - Je bent benaderbaar, betrouwbaar en hebt goede sociale, schriftelijke en mondelinge vaardigheden. VOORWAARDEN - De uitvoering van deze opdracht vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Hybride werken is mogelijk, waarbij je deels vanuit huis en deels op locatie werkt. - Je wordt gevraagd een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Integriteitsverklaring te overleggen. - De opdracht is ingedeeld in functieschaal 12 volgens de geldende CAO voor inlenersbeloning. - Maximaal 5 pagina’s tellend cv in het Nederlands, met minimaal 2 referenties, is vereist. SELECTIEPROCEDURE - Inschrijvingen worden beoordeeld op de minimale eisen en vervolgens op gunningscriteria zoals werkervaring en competenties. - De tien best scorende kandidaten worden door de opdrachtgever uitgenodigd voor een selectiegesprek. - Tijdens het gesprek wordt getoetst op competenties zoals overzicht houden, betrouwbaarheid en bestuurlijke sensitiviteit. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. PRAKTISCHE INFORMATIE - De gesprekken vinden plaats op vrijdag 5 december 2025. - Reacties kunnen worden ingediend tot dinsdag 25 november 2025 09:00. - Voor vragen kun je contact opnemen via het freelance platform. Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan de eisen? Reageer dan via de link onderaan deze pagina en grijp deze kans om als freelance professional impact te maken binnen een dynamische gemeentelijke organisatie.