Leerplicht consulent
- Nederland
- Gemeente Zutphen
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
27 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt per het nieuwe schooljaar 2025-2026 een ervaren leerplichtconsulent met 3-5 jaar werkervaring. Het is een pré als je bekend bent met de gemeente Zutphen, de scholen en het netwerk. Je fungeert als aanspreekpunt voor scholen, pakt verzuimcasuïstiek op basis van de MAS-methodiek aan en hebt ervaring met het ICT-systeem Carel. JE TAKEN - Fungeren als aanspreekpunt voor scholen. - Behandelen van verzuimcasuïstiek volgens de MAS-methodiek. - Werken met het ICT-systeem Carel. - Samenwerken met verschillende groepen mensen in een politiek-bestuurlijke omgeving. - Bijdragen aan de Zutphense samenleving door zorgvuldig omgaan met publieke middelen. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Je beschikt over een eigen telefoon en laptop (BYOD). - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar. - Je past SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000 euro passeert. - Aantoonbare afgeronde opleiding tot leerplichtconsulent (25 punten). - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtconsulent (25 punten). - Aantoonbare werkervaring met de MAS-methodiek (25 punten). - Aantoonbare kennis van of werkervaring met scholen in de regio Zutphen (25 punten). Competenties: - Aanpassingsvermogen - Doorzettingsvermogen - Tactisch gedrag - Assertiviteit - Organiseren Benodigd aantal professionals: 1 BEHANDELING VAN CV'S Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 5 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd op relevante werkervaring en werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Fee Flextender: Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN - Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. - Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur. - Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame beleid. Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact opnemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning verstrekt. - De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 20 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 23 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 juni 2025, 09:00. Tot die tijd kun je reageren.