Freelance opdrachten

Lead UX Digitaal Stelsel Omgevingswet

  • Nederland
  • Het Kadaster
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 augustus 2025

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

7 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt je inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens de richtlijn van de opdrachtgever dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. De opdrachtgever registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat de wettelijke taak. De gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand. OPDRACHT Ben jij de coördinator die werk kan vinden en laten uitvoeren in een complexe organisatie? Ben jij een natuurlijke verbinder, houd je van overzicht en van webanalytics, UX research en digitale toegankelijkheid? Dan zijn wij op zoek naar jou! De opdrachtgever werkt mee aan de (door)ontwikkeling van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het bijbehorende Omgevingsloket. Zij verzorgen onder andere de kwaliteitsbewaking middels webanalytics, ondersteuning bij het digitaal toegankelijk maken en houden van de applicaties en gebruikersonderzoek. De werkzaamheden voer je uit vanuit standplaats Apeldoorn. De DSO komt tweewekelijks bij elkaar in Lunetten en ieder kwartaal op diverse locaties. Je wordt hier ook verwacht te zijn. WAT LEVER JE OP? Je kennis en de ervaringen die je opdoet tijdens je opdracht, bundel je aan het eind van de opdracht in een duidelijk advies. Hierin staat beschreven hoe de opdrachtgever het werk voor DSO het best en duurzaam kan inrichten. Denk hierbij aan team-dynamiek, duidelijke rollen en processen om werk aan te nemen, op te halen en resultaten te verzilveren voor het team. WAT BRENG JE MEE? - Hbo+ werk- en denkniveau; - Aantoonbare ervaring met het coördineren van werkzaamheden binnen complexe of multidisciplinaire omgevingen; - Affiniteit met onderzoek, kwaliteitsborging en procesmatig werken; - Je bent georganiseerd, proactief en communicatief sterk; - Je kunt goed zelfstandig werken, maar stemt moeiteloos af met anderen; - Je werkt resultaatgericht en houdt ervan om dingen “gewoon goed geregeld” te hebben; - Je hebt adviesvaardigheden en bent in staat om je adviezen in een duidelijk rapport of presentatie te presenteren. BELANGRIJKSTE TECHNIEKEN, METHODEN EN TOOLS - Jira; - Figma; - Figjam; - WCAG 2.1. VERANTWOORDELIJKHEDEN De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: Als Coördinator Kwaliteit en Onderzoek ben je tijdelijk verantwoordelijk voor het aannemen van werk op het gebied van UX research, toegankelijkheid en webanalytics. Je zorgt dat de opdrachten bij de juiste specialisten in het team Kwaliteit en Onderzoek terecht komen en zorgt dat resultaten zichtbaar worden in de DSO-organisatie. Omdat de verschillende teams die aan het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) werken verspreid over Nederland, is het belangrijk dat je contact maakt en houdt, en het werk niet alleen naar het team brengt, maar ook werk gaat halen bij de diverse Scrum-teams. Je hoeft zelf dus geen specialist te zijn en je hebt geen HR-verantwoordelijkheden, maar je zorgt wel dat er een constante stroom opdrachten het team in komt en dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Resultaten worden goed vastgelegd en gedeeld. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe je hieraan voldoet. 1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd; 2. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten; 3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4; 4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift; 5. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger; 6. Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Europees aanbesteden en contract- en leveranciersmanagement; 7. Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten; 8. Minimaal 2 jaar ervaring in IT-gerelateerde inkopen. GUNNINGSCRITERIA (weging, totaal 100 punten) verdeeld in: 9. Je geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van de opdrachtgever (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van de opdrachtgever (weging 40 punten). - Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten); - Antwoord sluit voldoende aan (30 punten); - Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten); - Antwoord sluit niet aan (0 punten). 10. Je beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe je deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van de opdrachtgever (weging 30 punten). - Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten); - Antwoord sluit voldoende aan (20 punten); - Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten); - Antwoord sluit niet aan (0 punten). 11. Je toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van de opdrachtgever en de geschetste situatie hoe hoger de score (weging 30 punten). - Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten); - Antwoord sluit voldoende aan (20 punten); - Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten); - Antwoord sluit niet aan (0 punten). COMPETENTIES - Overzicht houden over lopende projecten en backlogs van de teamleden; - Zorgdragen voor bekendheid van het team en wat je bij het team kunt halen; - Kansen signaleren voor het team en deze omzetten in concrete opdrachten vanuit de DSO organisatie; - Zichtbaar maken welke waarde het team levert en zo nieuwe vraag ophalen; - Een verbindende rol spelen tussen verschillende afdelingen en stakeholders; - Overstijgend nadenken over hoe we het werk beter, zichtbaarder en duurzamer kunnen doen. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Verificatiegesprek In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. TARIEF Maximaal € 110,00 Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord. OVERIGE INFORMATIE Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat de opdrachtgever een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: - Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. CONTRACTPARTIJEN De opdrachtgever gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. FLEXTENDER ALS BEMIDDELAAR Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt de opdrachtgever gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met de opdrachtgever wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd. De opdrachtgever zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender. VOORWAARDEN Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van de opdrachtgever, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. GEHEIMHOUDINGSVERKLARING De opdrachtgever verplicht geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij de opdrachtgever ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. VOG De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADI Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 1 juli 2025 08:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 2 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
IT, onderzoek, UX, webanalytics, digitale toegankelijkheid