Freelance opdrachten

Kwartiermaker Functioneel Beheer voor de H2O-Gemeenten

  • Overijssel
  • Gemeente Oldebroek
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

24

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

28 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die als kwartiermaker Functioneel Beheer aan de slag wil voor een samenwerkingsverband van drie gemeenten in Nederland. Deze opdracht richt zich op het inrichten en professionaliseren van het team Functioneel Beheer binnen de H2O-gemeenten. Het doel is om een robuuste en beheersbare informatievoorziening te realiseren met een geharmoniseerd applicatielandschap op basis van generieke processen. JE TAKEN - Ontwikkelen van een visie op functioneel beheer en integraal samenwerken binnen het informatiedomein. - Bouwen aan de juiste teamsamenstelling, vaardigheden en vakinhoudelijke kennis om functioneel beheer op het juiste niveau te brengen. - Overdragen van taken vanuit de bestaande organisaties en analyseren van formatieconsequenties. - Selecteren, opleiden en begeleiden van functioneel beheerders. - Opstellen van een Plan van Aanpak voor het inrichten van het team functioneel beheer. - Inrichten van het team als netwerksamenwerking volgens BiSL-principes met gebruik van TOPdesk. - Adviseren van het management over structurele inbedding van functioneel beheer. - Initiëren van verbeteringen en (her)inrichtingen van uniforme beheerprocessen. - Fungeren als schakel tussen business, ICT en leveranciers in de opstartfase. - Deelnemen aan de wijzigingsadviescommissie voor wijzigingsverzoeken. - Monitoren van voortgang, signaleren van knelpunten en rapporteren aan de opdrachtgever. - Tijdelijk coördineren van het team functioneel beheer en werven van een permanente coördinator. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding, bij voorkeur in Informatica, ICT, Bedrijfskunde of Bestuurskunde. - Ten minste 3 jaar aantoonbare ervaring als kwartiermaker Functioneel Beheer in de afgelopen 10 jaar. - Minimaal 4 jaar ervaring als kwartiermaker Functioneel Beheer bij een gemeentelijke instelling is een pré. - Minimaal 1 jaar ervaring met het aansturen van een team functioneel beheer en integraal samenwerken binnen het informatiedomein. - Ervaring met het begeleiden en uitwerken van samenwerkingsprocessen en netwerkorganisaties met business, ICT en leveranciers. - Beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de gehele opdracht. COMPETENTIES - Sterk in verandermanagement en het omgaan met cultuurverschillen. - Goede kennis van functioneel beheer volgens BiSL en IT-beheerprocessen zoals ITIL. - Analytisch vermogen om behoeften te vertalen naar beheerinrichting. - Vaardig in stakeholdermanagement, communicatie, luisteren, enthousiasmeren en verbinden. - Zelfstandig, proactief en resultaatgericht. - Standvastig in procesbewaking en flexibel in service- en klantgerichtheid. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie verloopt in meerdere stappen waarbij eerst wordt beoordeeld of je voldoet aan de minimumeisen. Daarna volgt een vergelijking op gunningscriteria zoals opleiding, ervaring en voorbeelden van relevante opdrachten. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek met vertegenwoordigers van de opdrachtgever. Tijdens dit gesprek wordt vooral gelet op competenties en ervaring. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt ingeschaald in functieschaal 11 volgens de CAO van de opdrachtgever. - Er wordt hybride gewerkt, met werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag, Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring, een uittreksel uit het Handelsregister en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument. - De opdracht start na selectie en duurt zolang de inhuurperiode loopt. Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan de eisen? Reageer dan via de link onderaan deze pagina. Zorg dat je cv maximaal 5 pagina's is, opgesteld in het Nederlands en minimaal 2 referenties bevat. Voor vragen kun je contact opnemen met de bemiddelaar via de contactgegevens op de website. De reactietermijn sluit op maandag 28 juli 2025 om 09.00 uur.

Tags:
informatietechnologie, beheer, projectmanagement, overheid, consultancy