Kwartiermaker Data- en Informatiebeheer
- Overijssel
- Gemeente Hardenberg
- 5 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2025
Einddatum
1 juli 2026
Reageren voor
13 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen de gemeente Hardenberg. De gemeente Hardenberg is een groeiende en bloeiende omgeving waar je kunt genieten van zowel het platteland als de stadse gezelligheid. Met meer dan 62.935 inwoners en een focus op duurzame economische groei, biedt deze opdracht een unieke kans om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van deze dynamische gemeente. OPDRACHT De opdracht bestaat uit drie onderdelen en wordt uitgevoerd onder begeleiding van de Concernmanager Bedrijfsvoering. DOORONTWIKKELING VAN DIV - Begeleiden van het cluster Documentaire Informatievoorziening (DIV) naar meer digitaal (samen)werken. - Ontwikkelen en coachen van medewerkers bij de doorontwikkeling van hun taken en rollen. - Actualiseren van functieomschrijvingen voor indeling in HR21. ARCHIEF, BELEID EN KWALITEIT - Verantwoordelijk voor informatiebeheer van fysieke en digitale archieven, inclusief archivering, opslag en vernietiging. - Ontwikkelen en implementeren van informatiebeheerbeleid en kaders voor duurzaam digitaal informatiebeheer. - Inrichten en gebruiken van systemen voor archivering en samenwerking. - Bijdragen aan de kwaliteitsborging van data- en informatiebeheer. SPARRINGPARTNER VOOR HET CLUSTER DATAGEDREVEN WERKEN - Meedenken over prioriteiten en dagelijkse taken. - Sparringpartner bij complexe vraagstukken. - Deelnemen aan i-tafel overleg en afstemmen met informatiemanagers. - Bijdragen aan de doorontwikkeling van het datawarehouse volgens het GGM-model. RESULTATEN - Advies over de vorm, inhoud en plek van een 'team of cluster data' in de organisatie. - Advies over het statisch archief en mogelijkheden voor regionale samenwerking. - Informatiebeheerbeleid inclusief normen en kaders conform wet- en regelgeving. - Document voor kwaliteitsborging van data- en informatiebeheer. - Kaders en richtlijnen voor de doorontwikkeling van een datawarehouse en het gebruik van data. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA 1. Voldoen aan de uitvoeringsvoorwaarde zoals benoemd in de uitvraag. 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in management in de afgelopen 10 jaar. 3. Aantoonbare werkervaring in verandermanagement in de afgelopen 5 jaar. 4. Aantoonbare werkervaring met (digitaal) archiveren en documentaire informatievoorziening binnen wettelijke kaders. 5. Aantoonbare werkervaring als kwartiermaker data- en informatiebeheer bij een (middel)grote gemeentelijke organisatie in de afgelopen 8 jaar. 6. Beschikbaar per dinsdag 1 juli 2025 voor 32 uur per week. 7. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in Bedrijfs- en/of informatiekunde. SELECTIECRITERIA (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) 8. Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten van analoog naar digitaal archiveren in de afgelopen 5 jaar (30 punten). 9. Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van een team of cluster data en informatiebeheer (20 punten). 10. Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet en/of de Wet Open Overheid (15 punten). 11. Aantoonbare werkervaring met de eisen en kwaliteitsnormen voor analoog en digitaal archief (10 punten). 12. Aantoonbare werkervaring met het beheer van een datawarehouse en gegevensmodellen (5 punten). 13. Minimaal 50% van de werkuren aanwezig zijn op locatie (5 punten). 14. Aantoonbare werkervaring met verschillende leiderschapsstijlen richting mbo- en wo-opgeleide professionals (15 punten). COMPETENTIES - Empathisch - Mensgericht - Doelgericht BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen door Flextender. Stap 2: Selectie van 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 volgens de CAO van de opdrachtgever. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Hybride werken is mogelijk. De opdracht wordt vervuld van maandag tot en met vrijdag. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025 vanaf 13.00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk op maandag 16 juni 2025 bericht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - De opdrachtgever vraagt om een geheimhoudingsverklaring. - De opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK). - De opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). - Voor opdrachten hoger dan €400.000 geldt een Social Return (SROI) verplichting. Meer informatie over deze freelance opdracht? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.