Freelance opdrachten

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein - Participatiewet

  • Drenthe
  • Gemeente Meppel
  • 2 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

22 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein voor een freelance opdracht waarbij je een belangrijke rol speelt tussen uitvoering en verantwoording binnen het Sociaal Domein. JE TAKEN - Ontwikkelen en actualiseren van werkprocessen, rapportages, brieven en beschikkingen. - Deelnemen aan relevante werkgroepen, zoals de Participatiewet in Balans. - Verzorgen van data-analyse vanuit dashboards en doorontwikkeling van dashboards. - Bestuderen en interpreteren van toekomstige regelgeving en jurisprudentie. - Verbinding maken tussen beleid en uitvoering. - Implementatie en borging van nieuwe wetgeving en nieuw vastgesteld beleid. - Juridisch toetsen en beoordelen van rapportages en beschikkingen met betrekking tot de Participatiewet en aanverwant beleid. - Mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant en de kwaliteit van de dienstverlening. - Bijdragen aan deskundigheidsbevordering van consulenten. - Fungeren als vraagbaak en sparringpartner voor beleid en uitvoering. - Signaleren van knelpunten en aandragen van verbetervoorstellen. - Bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het maken van bestandsanalyses. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein als inkomensconsulent of consulent reïntegratie. - Minimaal 1 jaar ervaring met collegiale toetsing, dit moet specifiek benoemd worden in het cv. - Minimaal 1 jaar ervaring met het begeleiden van junior consulenten binnen het Sociaal Domein. - Afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau richting sociaal domein en/of juridisch. - Ervaring met Suite Sociaal Domein (GWS), Suwinet en werken met zaaksystemen. - Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de Participatiewet vanuit een senior consulent inkomstenfunctie bij een gemeente. - Ervaring met de Participatiewet in Balans, graag expliciet benoemen in het cv. - Kennis van de sociale kaart van Meppel en/of omgeving. - Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk. COMPETENTIES - Verantwoordelijkheidsgevoel en dienstverlenende instelling. - Communicatief vaardig met het vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken. - Flexibel en snel kunnen schakelen. - Besluitvaardig, empathisch en analytisch in het oplossen van problemen. WERKWIJZE EN SELECTIE De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Er komt geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking tot stand. De selectie verloopt in meerdere stappen: Stap 1: Beoordeling van de cv’s op minimumeisen. Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op gunningscriteria waarbij maximaal 5 kandidaten worden geselecteerd. Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever, waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. VOORWAARDEN - De functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de geldende CAO van de opdrachtgever. - De opdracht betreft hybride werken met 50 procent fysieke aanwezigheid op kantoor. - De kandidaat dient te beschikken over een eigen laptop (BYOD). - Een mobiele telefoon wordt verstrekt, voorkeur voor Android of iOS kan worden doorgegeven. - Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), Integriteitsverklaring, Uittreksel Handelsregister en Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) worden gevraagd. - Eventuele personeel ter beschikkingstelling dient geregistreerd te zijn volgens de Waadi. - Social Return (SROI) verplichting geldt bij opdrachten boven de €400.000. SOLLICITEREN Ben jij een ervaren en gedreven freelancer die voldoet aan het profiel en wil je bijdragen aan de kwaliteit van het Sociaal Domein? Reageer dan via de link onderaan deze pagina. De reactietermijn sluit op dinsdag 22 juli 2025 om 09.00 uur. Voor vragen kun je contact opnemen via het platform vóór vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. De antwoorden worden op maandag 21 juli 2025 gepubliceerd. Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven? Wacht dan niet langer en reageer direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
sociaal domein, juridisch, data-analyse, beleid, communicatie