Kwaliteit / issue en changemanager LTS IB V&K
- Utrecht (hybride)
- Rijkswaterstaat
- 12 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 115
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
1 januari 2027
Reageren voor
27 oktober 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een organisatie achter deze zzp opdracht is er een interessante freelance opdracht beschikbaar gericht op het verbeteren en borgen van verschillende kaderbeheerprocessen binnen een landelijke technische standaard. Deze opdracht richt zich op het uitvoeren en optimaliseren van processen zoals changemanagement, issuemanagement, configuratiemanagement, releasemanagement, kwaliteitsmanagement en documentmanagement. JE TAKEN - Uitvoeren van het changeproces volgens de vastgestelde beheerprocessen. - Bijhouden van de change database en zorgen voor actuele gegevens. - Organiseren en leiden van Change Advisory Board (CAB) en Change Control Board (CCB) bijeenkomsten. - Verslaglegging en archivering van overleggen. - Opstellen van maandrapportages en statistieken over change management. - Uitvoeren van het issueproces conform de beheerprocessen. - Up-to-date houden van de issue database. - Inplannen en faciliteren van Issue Advisory Board (IAB) en Issue Control Board (ICB) overleggen. - Verslaglegging en archivering van issue overleggen. - Aanbieden van changes aan het Change Control Board. - Beheren van alle producten in het documentmanagementsysteem. - Beheer van intranet- en internetpagina’s van de technische standaard, inclusief administratorrechten. - Ontsluiten van data en releases aan gebruikers. - Uitvoeren van het releasemanagementproces, inclusief oplevering en publicatie van releases. - Organiseren van evaluaties na releases. - Beheren en bewaken van de vastgelegde kaderbeheerprocessen. - Auditen en evalueren van deze processen. - Inplannen en uitvoeren van periodiek kwaliteitsoverleg. - Geven van introductiecursussen aan nieuwe teamleden. - Voorbereiden van periodieke inhoudelijke overleggen over integraal kaderbeheer. - Uitvragen en opmaken van tweewekelijkse factsheets. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde HBO of WO opleiding. - Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met kwaliteits-, configuratie- en releasemanagement. - Minimaal 5 jaar ervaring als issue- en changemanager. - Kennis en ervaring met ITIL processen en uitvoering. - Ervaring met tooling voor kwaliteitsmanagement en documentbeheer. - Aanvullende opleidingen zoals ASL foundation en BISL foundation zijn gewenst. - Bij voorkeur kennis van de landelijke technische standaard en inzicht in de werkwijze van de opdrachtgever. - Ervaring met beheersystemen zoals CONNECT en databases zoals TRAC is een plus. - Competenties: plannen en organiseren, voortgangscontrole, samenwerken en accuraat werken. ARBEIDSVOORWAARDEN - Het betreft een freelance opdracht met een bandbreedte uurtarief van 107 tot 115 euro exclusief BTW. - Geen zzp inzet mogelijk. - Optie tot verlenging maximaal 6 keer 12 maanden tot uiterlijk eind 2032. - De opdrachtgever vraagt om een recent CV in Word, een onderbouwing van jouw ervaring en het uurtarief. - Let op: geen foto of persoonsgegevens zoals e-mail, telefoonnummer of LinkedIn toevoegen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.