Klantmanager Vastgoedbeheer – Portefuille Aanhuur & Sport
- Nederland
- Gemeente Wageningen
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
29 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een ervaren vastgoedbeheerder die graag overzicht creëert in een complexe gemeentelijke vastgoedportefeuille en energie haalt uit het beheren van sportaccommodaties? De organisatie achter deze zzp opdracht zoekt een gedreven freelancer die verantwoordelijk is voor het in kaart brengen, op orde brengen en toekomstbestendig maken van zowel de aanhuurportefeuille als de sportportefeuille. JE TAKEN - In kaart brengen van de volledige portefeuille van aangehuurde objecten inclusief contracten, looptijden, opzegtermijnen, huurprijzen, indexaties en servicekosten. - Beoordelen of de huidige huren marktconform zijn en of de objecten passen bij het feitelijke gebruik en de huisvestingsbehoefte. - Signaleren van kansen voor optimalisatie door overeenkomsten te beëindigen, verlengen of aanpassen. - Voeren van gesprekken met interne afdelingen over hun huidige en toekomstige ruimtebehoefte. - Voorbereiden van strategische keuzes over de toekomstige omvang en samenstelling van de portefeuille. - Maken van kwartaaloverzichten, analyses en adviezen voor inzicht en goede besluitvorming. - Leggen van een stevige basis voor structureel portefeuillebeheer zodat het werk na afloop soepel kan worden overgedragen. - Op orde brengen van de sportportefeuille door overeenkomsten te updaten, huisregelementen in te voeren, incidentele verhuur te structureren en stookkostenafrekeningen door te voeren. - Actief onderhouden van contact met huurders, exploitanten, sportverenigingen, scholen en interne collega’s. - Voorbereiden van de portefeuille op mogelijke uitbesteding van het beheer. - Instellen van sturing via KPI’s om de externe beheerder effectief te begeleiden. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. - Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheer. - Je bent in het bezit van een Prince2 certificaat. - Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als portefeuillehouder binnen gemeentelijk vastgoed. - Je bent beschikbaar voor 36 uur per week, dit moet duidelijk benoemd zijn in je cv. - Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met vastgoedbeheer bij een gemeente. - Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het schakelen met verschillende belanghebbenden zoals gemeenten, uitvoerende partijen en bewoners en het bevorderen van constructieve samenwerking in een maatschappelijk gevoelige context. - Je bent communicatief vaardig, klantgericht, kunt goed plannen en organiseren en werkt zelfstandig. - Je hanteert een maximum tarief van 100 euro per uur exclusief btw, inclusief reiskosten en overige kosten. PROJECTDUUR EN STRUCTUUR - Portefeuille op orde brengen: 6 maanden - Optimalisatie: 6 maanden met mogelijke verlenging - Overdracht structureel beheer: 6 maanden met mogelijke tweede verlenging WERKWIJZE Deze functie is nieuw binnen de organisatie; jij zet deze neer, geeft vorm aan de werkwijze en bepaalt wat er nodig is voor de toekomst. Je bent het centrale aanspreekpunt voor alle vragen rondom aanhuur en sportaccommodaties en werkt nauw samen met collega’s uit vastgoedbeheer, financiën, juridische zaken, sportafdeling en diverse gebruikersafdelingen. SELECTIEPROCEDURE De selectie verloopt in meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. Alleen kandidaten die hieraan voldoen gaan door. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op gunningscriteria. De top 5 kandidaten wordt geselecteerd. - Stap 3: Voorleggen van deze kandidaten aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie waarbij competenties worden getoetst. Alle kandidaten dienen duidelijk in hun cv en motivatie aan te geven hoe zij aan het profiel voldoen. Het cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, in het Nederlands opgesteld en moet minimaal 2 referenties bevatten. Motivatie wordt toegevoegd als één document achter het cv. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt conform Waadi. - Voor deze opdracht moet je gebruik maken van eigen apparatuur (BYOD). - Het facturatieproces verloopt via een facturatiemodule, je ontvangt hiervoor een handleiding. - Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 23 december 2025, 09:00 uur. - De reactietermijn loopt tot maandag 29 december 2025, 09:00 uur. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.