KAMV Adviseur (Kwaliteit, Arbo & Milieu en Veiligheid
- Overijssel
- Gemeente Zwolle
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
24
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
20 november 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een tijdelijke opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren KAMV-adviseur die verantwoordelijk is voor het waarborgen van continuïteit en het verder ontwikkelen van beleid op het gebied van kwaliteit, arbeidsomstandigheden, veiligheid en milieu. Deze freelance opdracht richt zich op het actualiseren van beleid, het versterken van samenwerkingen binnen de organisatie en het implementeren van een werkend veiligheidsmanagementsysteem. JE TAKEN - Beheren, actualiseren en implementeren van het KAMV-beleid. - Opstellen van het KAMV-jaarplan 2026 met meetbare doelen en verbeteracties. - Adviseren over wet- en regelgeving op het gebied van Arbo, milieu, veiligheid en kwaliteit. - Coördineren van interne en externe audits, rapportages en verbetertrajecten. - Opstellen en monitoren van actieplannen naar aanleiding van RI&E’s, milieu-inspecties en veiligheidsobservaties. - Opvolgen van meldingen van incidenten, (bijna-)ongevallen en veiligheidsrisico’s. - Inrichten, implementeren, faciliteren en beheren van een werkend veiligheidsmanagementsysteem binnen het Fysieke Domein. - Invullen van de rol van strategisch installatieverantwoordelijke. - Samenwerken met verschillende afdelingen zoals HR, Services, Facilitair, Veiligheid en vakafdelingen aan integrale veiligheid en duurzaam werkgeverschap. - Adviseren van het management over preventie, risicobeheersing en naleving. - Ondersteunen bij de verdere professionalisering van interne veiligheids- en milieuprocessen. - Bijdragen aan de crisisorganisatie door afstemming, planvorming en evaluatie van veiligheidsaspecten. - Voorbereiden en documenteren van overdracht van processen naar een structurele invulling binnen de organisatie. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een afgeronde HBO-opleiding in integrale veiligheidskunde, milieukunde, veiligheidskunde of een vergelijkbare richting. - Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als KAMV-adviseur in de afgelopen 8 jaar. - Minimaal 1 jaar ervaring met interne audits, RI&E’s en veiligheids- of milieumanagementsystemen zoals ISO 45001 of 14001. - Ervaring met gemeentelijke of semi-overheidsorganisaties is een pré. - Je hebt ervaring met samenwerking op het snijvlak van HR, Facilitair, Veiligheid en inhoudelijke afdelingen. - Kennis van crisismanagement en bedrijfscontinuïteit. - Ervaring met aanbesteding of leveranciersbeoordeling op veiligheids- of milieudiensten. - Je bent sterk in plannen, structureren en coördineren van verbeterprocessen. - Je bent communicatief vaardig, overtuigend en weet draagvlak te creëren. - Je beschikt over leiderschap, bent een teamspeler en hebt een analytische en integrale blik. - Je bent organisatiesensitief en kan belangen afwegen en afstemmen tussen verschillende domeinen. - Je werkt pragmatisch, resultaatgericht en proactief. - Je bent zorgvuldig en betrouwbaar in het borgen van naleving van wet- en regelgeving. VOORWAARDEN - De uitvoering van deze opdracht vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Inschrijvers dienen te voldoen aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde dat er geen dienstbetrekking tot stand komt. - De opdracht wordt uitgevoerd hybride met minimaal 2 dagen op kantoor. - Het is een tijdelijke opdracht waarbij de gesprekken plaatsvinden in overleg, gepland in week 48. - Er wordt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een Geheimhoudingsverklaring en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevraagd. - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. SELECTIEPROCEDURE Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimale vereisten. Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op aanvullende criteria zoals ervaring bij gemeenten, samenwerking met verschillende afdelingen, crisismanagement en aanbestedingservaring. Stap 3: Uitnodiging van maximaal 10 kandidaten voor selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek waarin competenties zoals leiderschap, analytisch vermogen en communicatie worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. Kandidaten die niet worden geselecteerd, worden geïnformeerd. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.