Jurist Handhaving
- Nederland
- Gemeente Voorst
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
15 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren jurist handhaving die zich wil inzetten voor het ontwikkelen en uitvoeren van beleidsplannen op het gebied van toezicht en handhaving. JE TAKEN - Ontwikkelen en opstellen van beleidsplannen gericht op toezicht en handhaving. - Juridische toetsing van beleidsontwikkelingen om haalbaarheid te waarborgen. - Bemiddelen bij overtredingen door samen met inwoners en bedrijven tot oplossingen te komen. - Inzetten van juridische handhavingsinstrumenten wanneer bemiddeling niet lukt. - Behandelen van handhavingsdossiers en zorgen voor de afhandeling van formele besluitvorming. - Fungeren als vraagbaak voor collega’s en externe partners. - Adviseren van handhavers en toezichthouders, zowel gevraagd als ongevraagd. - Verbindende schakel zijn tussen beleid en uitvoering. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking mag ontstaan met de opdrachtgever. - Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting. - Goede kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). - Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van handhaving. - Minimaal 3 jaar werkervaring als jurist handhaving. - Minimaal 1 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie. - Bereidheid om minimaal 3 dagen per week op locatie in Twello te werken. - Uitstekende uitdrukkingsvaardigheid en communicatieve vaardigheden. - Je bent besluitvaardig, kritisch, analyserend en organisatorisch sterk. - Je kunt goed samenwerken en hebt een sterk vermogen om te plannen en organiseren. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van cv’s op basis van de minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op aanvullende criteria zoals ervaring met Zaaksysteem en RXmission. - Stap 3: Voorleggen van de beste 15 kandidaten aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. - Stap 4: Selectiegesprekken met de beste kandidaten, waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Bij gelijke scores is het uurtarief doorslaggevend. OVERIGE INFORMATIE - De functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de geldende CAO van de opdrachtgever. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Thuiswerken is in overleg mogelijk, maar aanwezigheid op locatie in Twello is gewenst. - Er wordt een laptop en/of telefoon verstrekt door de opdrachtgever, ook aan zzp’ers. - Facturatie verloopt via een facturatiemodule. - Het cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties en een motivatie geschreven door de professional zelf. PLANNING - Vragen kunnen tot dinsdag 9 december 2025 09:00 uur worden ingediend. - Antwoorden op vragen worden op woensdag 10 december 2025 gepubliceerd. - Reacties op de opdracht kunnen tot maandag 15 december 2025 09:00 uur worden ingediend. - Gesprekken vinden plaats op donderdag 18 december 2025. Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan de eisen? Reageer dan via de link onderaan deze pagina.