Jurist Grondzaken en Vastgoed
- Nederland
- Gemeente Ede
- 18 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
9 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren jurist grondzaken en vastgoed voor 20 tot 24 uur per week, waarbij je minimaal één tot twee dagen per week op locatie werkt. JE TAKEN - Zelfstandig en samen met collega-juristen juridische vraagstukken behandelen binnen grondzaken en vastgoed. - Beoordelen en opstellen van overeenkomsten zoals koop-, huur-, erfpacht-, opstalrecht- en anterieure overeenkomsten. - Adviseren over vastgoedtransacties en gebiedsontwikkelingen vanuit een juridisch perspectief. - Sparringpartner zijn voor bestuurlijke opdrachtgevers, projectleiders en andere betrokken afdelingen. - Juridische ondersteuning bieden bij verwervings- en uitgifteprocessen tot en met de notariële afwikkeling. - Onderhandelen met externe partijen zoals ontwikkelaars en woningbouwverenigingen. - Signaleren van juridische risico’s en waarborgen van juridische kaders binnen projecten. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist grondzaken en vastgoed binnen de decentrale overheid of bij een adviesbureau gericht op het publieke domein. - Aantoonbare ervaring met het geven van juridisch advies en het opstellen en beoordelen van grond- en vastgoedcontracten. - Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van grondzaken en vastgoed, waaronder het Didam-arrest, duidelijk benoemd in cv of motivatie. - Je bent zelfstandig, proactief, oplossingsgericht en je zoekt afstemming met relevante betrokkenen. - Je communiceert helder en geeft overtuigend en begrijpelijk juridisch advies. - Je herkent bestuurlijke en juridische gevoeligheden en adviseert daar zorgvuldig over. BELANGRIJKE VOORWAARDEN - De opdrachtgever sluit een arbeidsrelatie uit; inschrijving als ZZP’er is niet toegestaan. - Er vindt een verplichte screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid, inclusief een online controle en beoordeling volgens de Wet DBA. - Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan worden gevraagd. WERKWIJZE EN SELECTIEPROCEDURE - De beoordeling van cv’s vindt plaats in meerdere stappen, waarbij eerst wordt gekeken naar de minimale eisen en daarna naar motivatie, ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers en samenwerking in multidisciplinaire teams. - Kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. OVER DE OPDRACHT - Functieschaal 11, conform de desbetreffende CAO inzake inlenersbeloning. - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is mogelijk, maar minimaal één tot twee dagen per week op locatie aanwezig zijn is verplicht. - De opdrachtgever hanteert een fee van 1,90 euro per gewerkt uur via het freelance platform. - Maximaal 5 pagina’s voor het cv, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties. PLANNING - Reacties zijn mogelijk tot dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur. - Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. - Gesprekken vinden plaats op donderdag 18 december 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.