Juridisch Beleidsmedewerker
- Nederland
- Gemeente Lochem
- 12 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
28 oktober 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren jurist met ruime kennis van het Bestuursrecht. Deze zelfstandige professional krijgt de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan de juridische kwaliteit van besluiten en dienstverlening binnen een dynamische gemeentelijke omgeving. Je werkt onder direct toezicht van de opdrachtgever en bent een gewaardeerde gesprekspartner voor medewerkers, management en bestuur. JE TAKEN - Je adviseert gevraagd en ongevraagd over bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke kwesties. - Je ondersteunt de commissie bezwaarschriften in brede zin. - Je bent contactpersoon voor de Wet open overheid. - Je draagt bij aan de juridische kwaliteit van besluiten, adviezen en overeenkomsten. - Je vertegenwoordigt de opdrachtgever incidenteel in gerechtelijke procedures. - Je wisselt bureauwerkzaamheden af met overleg en samenwerking met collega’s. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het Bestuursrecht bij een overheidsorganisatie. - Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar. - Je beschikt over grondige kennis van de Gemeentewet, Algemene wet bestuursrecht, Verbintenissenrecht en de Wet open overheid. - Je bent analytisch sterk, zelfstandig, proactief en resultaatgericht. - Je hebt een dienstverlenende instelling richting collega’s, bestuur en inwoners. - Je kunt goed plannen en organiseren, bent stressbestendig en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. - Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met Microsoft 365. VOORWAARDEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Je voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde dat je geen ZZP-er bent in de zin van de Wet DBA. - Je bent beschikbaar bij voorkeur op maandag, woensdag en vrijdag, andere dagen zijn bespreekbaar. - Hybride werken is mogelijk. INSCHRIJVING EN SELECTIE - Je cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en bevat minimaal 2 referenties. - Tijdens de selectie worden cv’s beoordeeld op minimumeisen en gunningscriteria zoals kennis van wet- en regelgeving. - De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin competenties worden getoetst. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd zijn conform Waadi. - Voor deze opdracht dien je te beschikken over een G-rekening en NEN-certificering. - Het facturatieproces verloopt via de facturatiemodule van de aanbieder. - Voor vragen kun je contact opnemen met de aanbieder via de aangegeven kanalen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.