Juridisch adviseur Vastgoed-Grondzaken
- Overijssel
- Kampen
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
2 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
Let op! Met het verstrekken van de opdracht mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij de uitvoering van de werkzaamheden vindt direct toezicht en leiding plaats door de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet DBA. De gemeente merkt hierbij op dat aan deze voorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP'er is. De organisatie achter deze ZZP opdracht is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich in om samen met de inwoners goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan ze voor grote maatschappelijke opgaven zoals kansrijk opgroeien, versnellen van woningbouw, transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en energietransitie. De gemeente heeft ruim 55.000 inwoners en zo'n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega's persoonlijk te kennen. OPDRACHT - Je neemt deel aan gebiedsontwikkelingsprojecten, waarin je de juridisch sparringpartner bent van de projectleider. - Huur-, opstal- en bruikleenovereenkomsten opstellen. - Juridische advisering over en opstellen van intentieovereenkomsten en koopovereenkomsten. - Anterieure overeenkomsten opstellen. - Advisering over en behandeling van (complexe) erfpachtdossiers. - Overleg met derden, zowel in- als extern, zoals notarissen, belanggroeperingen, projectleiders, planeconomen, portefeuillehouders enz. VEREISTEN - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een juridische richting. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeentelijke organisatie. SELECTIECRITERIA - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen 10 jaar) als juridisch adviseur vastgoed en grondzaken bij een gemeente (30 punten). - Aantoonbare werkervaring met het onderhandelen over en het opstellen van anterieure-, intentie-, én koopovereenkomsten (20 punten). - Aantoonbare werkervaring met vastgoedrecht en privaatrechtelijke contracten bij een gemeente (20 punten). - Aantoonbare werkervaring als juridisch sparringpartner bij gebiedsontwikkelingsprojecten (20 punten). - Aantoonbare werkervaring met overleg met diverse belanghebbenden als notarissen, projectleiders, belanggroeperingen en planeconomen (10 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Senioriteit. - Zelfstandigheid. - Assertief. - Samenwerkingsgezind. - Doortastend. - Oplossingsgericht (kansen en mogelijkheden). BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde selectiecriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde criteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1 CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland aansluitend na afloop van de reactietermijn en in overleg tussen de kandidaat en opdrachtgever. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. - De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 1 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 2 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.