Juridisch Adviseur Handhaving
- Gelderland
- Gemeente Oldebroek
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
5 januari 2026
Einddatum
5 juli 2026
Reageren voor
17 december 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een ervaren jurist handhaving die de juridische ondersteuning en advisering binnen het handhavingsbeleid kan verzorgen. Deze freelance opdracht biedt jou de kans om jouw expertise in te zetten bij een organisatie die zich inzet voor een sterke en leefbare samenleving. JE TAKEN - Adviseren over bestuursrechtelijke handhaving, zoals het opleggen van lasten onder dwangsom of bestuursdwang. - Beoordelen en afhandelen van handhavingsdossiers en het opstellen van besluiten. - Adviseren van collega’s, handhavers en het bestuur over juridische vraagstukken. - Begeleiden van handhavingsprojecten en bijdragen aan beleidsontwikkeling. - Opstellen van besluiten en verweerschriften, begeleiden van bezwaar- en beroepsprocedures en vertegenwoordigen van de organisatie. - Samenwerken met inwoners, ondernemers en ketenpartners om tot zorgvuldige oplossingen te komen. - Signaleren van juridische risico’s en ontwikkelingen en deze vertalen naar de praktijk. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over een afgeronde WO-opleiding in een juridische richting. - Je hebt minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente. - Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van toezicht en handhaving. - Je hebt recente ervaring (binnen de laatste 5 jaar) als juridisch adviseur bij een gemeente. - Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van omgevingsrecht. - Je bent communicatief vaardig, analytisch en hebt een sterk probleemoplossend vermogen. - Je beschikt over eigen apparatuur (laptop, mobiele telefoon met abonnement) voor zakelijke contacten. SELECTIECRITERIA - Minimaal 8 jaar werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente. - Minimaal 4 jaar ervaring met toezicht en handhaving. - Aantoonbare kennis van planschade en nadeelcompensatie. - Ervaring met het voeren van gesprekken met inwoners. WERKWIJZE EN PROCEDURE De uitvoering van deze opdracht vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Er komt geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking tot stand. Bij inschrijving moet je hiermee rekening houden. De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van cv’s op de minimale vereisten. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op aanvullende criteria. - Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek met de opdrachtgever. - Stap 4: Eindselectie en gunning van de opdracht aan de meest geschikte kandidaat. Deze opdracht wordt uitgevoerd op locatie, hybride werken is niet mogelijk. De werkdagen worden in overleg vastgesteld. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Er wordt een geheimhoudingsverklaring gevraagd. - Bij gunning wordt een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevraagd. - Social Return verplichting geldt bij opdrachten boven een bepaald bedrag. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.