Freelance opdrachten

Juridisch adviseur

  • Overijssel
  • Gemeente Kampen
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

30 december 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren juridisch adviseur bestuursrecht die tijdelijk ondersteuning kan bieden binnen een gemeentelijke organisatie. De focus ligt op het adviseren en ondersteunen bij diverse bestuursrechtelijke vraagstukken en het bijdragen aan juridische kwaliteitszorg. JE TAKEN - Adviseren over en ondersteunen bij lopende bestuursrechtelijke vragen binnen de organisatie en het bestuur. - Adviseren over subsidierechtelijke vraagstukken, inclusief het opstellen van subsidieregelingen en het inregelen van begrotingssubsidies. - Bijdragen aan de implementatie van de Wet open overheid, tweede tranche. - Behandelen van vragen omtrent mandaat en het evalueren en actualiseren van het mandaatregister. - Bijdragen aan het actualiseren van het regelingenbeheer. - Adviseren over de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer en het onderhouden van contacten met externe partners. - Fungeren als sparringpartner en vervanger van de secretaris van de bezwaarschriftencommissie en klachtencoördinator. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbaar afgeronde hbo-bacheloropleiding in een juridische richting. - Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van bestuursrecht binnen een overheidsinstelling. - Bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met bestuursrechtelijke vraagstukken bij een overheidsinstelling. - Ervaring met subsidierecht, met duidelijke voorbeelden in het cv. - Ervaring met mandaat en bevoegdheden. - Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pré. - Minimaal één dag per week fysiek aanwezig zijn op kantoor in Kampen. COMPETENTIES - Resultaatgericht en in staat goed samen te werken. - Stressbestendig en flexibel. - Analytisch sterk en nauwkeurig. - Goede communicatieve en redactionele vaardigheden. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie verloopt via meerdere stappen waarbij eerst cv's worden beoordeeld op de minimumeisen. Kandidaten die hieraan voldoen worden verder beoordeeld op aanvullende criteria zoals ervaring en specifieke kennis. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin ook de competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De functie is ingedeeld in functieschaal 11 conform de geldende CAO voor inlenersbeloning. - Hybride werken is mogelijk, de opdracht betreft werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag, Integriteitsverklaring, een uittreksel uit het Handelsregister en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument. - Indien je personeel ter beschikking stelt, dien je geregistreerd te zijn als bedrijf conform Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting voor opdrachten boven de €400.000 binnen het betreffende DAS. Lijkt deze zzp opdracht je interessant en voldoe je aan het profiel? Reageer dan via de link onderaan deze pagina voor deze uitdagende freelance opdracht binnen een gemeentelijke omgeving. MEER INFORMATIE Vragen kun je indienen tot maandag 22 december 09:00 uur. De antwoorden worden op dinsdag 23 december gepubliceerd op de website van het freelance platform. De reactietermijn sluit op dinsdag 30 december 09:00 uur.

Tags:
juridisch, overheid, bestuursrecht, subsidierecht, advies